U 28.722 prometne nesreće koje su se u prvih 11 mjeseci prošle godine odigrale na hrvatskim prometnicama poginule su 262 osobe, od čega osmero djece. Četvero djece život je izgubilo u ulozi pješaka, a četvero dok su putovali u automobilima. Uz njih, još je 127 djece teško, a 764 lakše ozlijeđeno u prometu. Ove brojke podsjetnik su na greške brojnih vozača, ali i na činjenicu da mnogi roditelji još uvijek ne razumiju važnost sigurnog prijevoza djece u automobilima. Volvo je lani - predstavljanjem koncepta prijenosne i sklopive dječje autosjedalice - obilježio pola stoljeća nastojanja da boravak u vozilu djeci učini sigurnijim.
Ovaj švedski proizvođač automobila uporno ponavlja da djeca nisu male verzije odraslih i da u vozilu traže poseban pristup. Dječji vrat još se razvija, nije jak kao kod odrasle osobe, a dječja glava je proporcionalno teža i veća od glave odrasle osobe. To su jasne predispozicije za zadobivanje ozljede vratne kralježnice u frontalnom sudaru. Volvo prije svega ističe da djeca do treće godine života trebaju putovati okrenuta u smjeru suprotnom od smjera vožnje. Starija djeca - ali niža od 140 cm i mlađa od 10 godina - trebaju sjediti u sjedalici prilagođenoj uzrastu djeteta odnosno na tzv. boosteru kako bi se mogli na pravilan način vezati sigurnosnim pojasem automobila.
Posvećenost sigurnosti najmanjih i najranjivijih putnika u vozilima u Volvu službeno traje od 1964. godine, kad je švedski proizvođač za model PV544 predstavio prototip prve dječje sjedalice okrenute u smjeru suprotnom smjeru vožnje. Inspiriran načinom putovanja astronauta, razvio ju je liječnik Bertil Aldman. Prva dječja sjedalica koja se našla u prodaji 1967. godine stvorena je okretanjem suvozačevog sjedala za 180 stupnjeva i dodavanjem potpornja za leđa s pojasevima. Ova se sjedalica prodavala kao dio dodatne opreme za Volvo Amazon. Volvo je 1972. predstavio i prvu pravu dječju sjedalicu dizajniranu da podupre djetetov vrat, a 1976. iz njihovih je pogona izašao i prvi booster (postolje). Kad dijete niže od 140 cm sjedi na tom postolju koje ujedno ispravno pozicionira pojas, vjerojatnost ozljede je oko 75% niža nego kod djeteta koje ne sjedi na postolju.
Osnovne postavke do danas se nisu promijenile, no s razvojem tehnologije i sigurnosna su rješenja još učinkovitija te su često integrirana u vozilo, tako da ih vozač-roditelj ne može previdjeti. Tako je Volvo 1990. u model 960 ugradio prvi booster koji se izvlači iz centralnog sjedišta stražnje klupe. Dva integrirana boostera na vanjskim sjedištima stražnje klupe predstavljena su pet godina kasnije u Volvu S40. Prva na svijetu Isofix dječja sjedalica u kojoj se u smjeru suprotnom od smjera vožnje može voziti beba, ali i dijete do četiri godine starosti predstavljena je 1999., da bi 2007. u Volvu V70 obilježio prvi na svijetu integrirani booster u dvije razine, prilagodljiv visini djeteta.