Na hrvatskim se cestama u prvom tromjesečju ove godine dogodilo 6339 prometnih nezgoda, a lani ih je bilo 34.021. Svaku od njih netko je skrivio, a krivac za prometnu nezgodu – osim ako za svoj automobil plaća kasko osiguranje – sam snosi troškove popravka svog vozila. Branik i svjetla prvi su na udaru, ali popravak vozila nakon prometne nesreće obično zahtijeva izmjenu i mnogih drugih dijelova. Svi oni koštaju, kao i radni sati majstora. Mnoge rezervne dijelove za proizvođače automobila proizvode dobavljači koji ih dostavljaju svim markama, pa nije rijetkost da se u automobilima bitno različite cijene zapravo nalaze isti dijelovi.
Tim više neugodno iznenađuje velika razlika koju svake godine uočimo između cijena istih dijelova kod modela različitih marki, kao i nesklad između cijena rezervnih dijelova i cjenovne kategorije kojoj konkretan automobil kao nov pripada. No, naše ovogodišnje veliko istraživanje cijena rezervnih dijelova otkrilo je i dva velika odskakanja, u odnosu na rezultate tijekom proteklih desetak godina. Nikada, naime, raspon između najvećeg pojeftinjenja i najvećeg poskupljenja nije bio tako velik i nikada još nismo pobrojili toliko modela čiji su dijelovi znatno pojeftinili. Za jedne pohvalno, za druge baš i ne.
Proizvođači rezervnih dijelova svake godine povećavaju cijene za 15 do 20 posto. U tome i u inflaciji te promjeni tečaja automobilska industrija nalazi razloge za poskupljenje dijelova u svojim cjenicima. No, ostaje činjenica da je u osnovi riječ o više-manje istim dijelovima i mišljenja smo da nema opravdanja za tako velike razlike u cijenama među markama. Također, neka su poskupljenja apsurdna. U najnovijem broju magazina AutoStyle provjerite tko je opet povećao cijene rezervnih dijelova i za koliko. Doznajte koje je automobile skuplje održavati. Iznenađuje da je mnoge luksuzne automobile jeftinije održavati nego neke modele koji spadaju u kategoriju povoljnih, što ukazuje i na svojevrsno zavaravanje kupaca.
Uz detaljni pregleda cijena rezervnih dijelova za automobile gotovo svih marki na našem tržištu, u novom broju magazina AutoStyle – koji će po cijeni od samo tri kune na kioscima biti u srijedu, 14. svibnja, uz Večernji list – donosimo i specijal o osiguranju od autoodgovornosti. Istražili smo koliko u kojoj osiguravajućoj kući stoji polica osiguranja za automobil, koliki se popusti nude i kako možete najpovoljnije osigurati automobil.
U novom broju magazina AutoStyle možete pročitati i dojmove s prvih testnih vožnji novog izdanja Volkswagen Pola i novog Peugeota 308SW, ali i kakvima su se na našem testu pokazali Mercedes-Benz GLA i Škoda Yeti. Istražili smo koji se sve modeli na našem tržištu nude kupcu koji raspolaže sa 100.000 kuna. O tim, ali i mnogim drugim temama, čitajte u srijedu u magazinu AutoStyle.
Novi broj magazina Autostyle za 3 kune uz Večernji list samo u srijedu, 14. 5.
Osigurati auto je lako ali poslije doći do svojih uloženih novaca e, to je već malo teže.- Imao sam priliku čuti slučaj da je osoba imala osiguranje kog "T" osiguranja a to osiguranje se ugasilo i nije više imalo poslovnicuu u mjestu gdje živi korisnik njihove police pa je morao putovati u sjedište te osiguravajuće kuće udaljano oko 100 km i uvijek je bio problem nedostatak nekog papira. Trebalo mu je oko 8 mjeseci da "istjera" svoje uložene novce od osiguranja. Ja sm već godinanama u jednom domaćem osiguranju i nemislim ići nikuda iz njega. Sada sam čuo priču da se čak možete cjenkati oko cijene osuguranja. Koliko je to istina nisam baš siguran.