Na prvi pogled 30,1 posto rasta prodaje novih automobila u prvih sedam mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani izgleda jako dobro. Netko bi pomislio da se Hrvatska izvlači iz gospodarske krize i da građanima raste kupovna moć.
Ali, nažalost, građani, odnosno fizičke osobe, od 24.193 automobila prodanih do 1. kolovoza, prema podacima Promocije plus, kupili su samo 7162 automobila (29,7 %). Mnoge tvrtke su izgleda odlučile prestati čekati bolja vremena i obnoviti svoje vozne parkove pa 17.031 auta ili 70,3 % posto ovogodišnje prodaje otpada na pravne osobe, odnosno državne institucije, poludržavne tvrtke, privatne firme, taxi poduzeća i prije svega rent-a-car tvrtke. Daleko najveći broj novih osobnih automobila registrirano je za rent-a-car namjenu, pa tako posredno, naš turizam izvlači iz problema i auto branšu. Ali, samo prividno, jer nakon ionako kratke turističke sezone većina tih automobila će se vratiti u salone i prodavati kao tzv. jednogodišnjaci, do godinu dana stari polovni automobili sa relativno malo kilometara.
Octavia najtraženiji model
U veljači su samo temeljem jednog natječaja vrijednog 271,156.904 kuna počele isporuke 1581 automobila državnim institucijama. Od toga 20 spornih luksuznih Audija A6 quattro S-tronic za Vladu i ministre, koji su na koncu, završili u MUP-u. Policija je, pak, od 1009 vozila na tom natječaju u leasing uzela 764 Škode Octavije, što je glavni razlog što je češka kompaktna limuzina u prvih sedam mjeseci ove godine sa 1662 primjerka najprodavaniji model u Hrvatskoj.
Nakon države, drugi najveći flotni kupac ove godine je poludržavna tvrtka Ina, koja je promijenila veći dio svog voznog parka. Hrvatsko-mađarska kompanija je preko najvećeg dilera VW grupe AutoZubaka uzela u leasing uz održavanje više stotina automobila, najvećim dijelom Volkswagen Golf i Polo.
– Pri obnovi voznog parka vodili smo se principom racionalnosti u suradnji s pouzdanim partnerima, te smo osigurali kvalitetna vozila uz manje troškove leasinga i ugovore koji pokrivaju i troškove održavanja vozila – šturo su odgovorili iz Ine.
Porsche u padu
Kako neslužbeno doznajemo i visokopozicionirani u tvrtci su se zbog mogućeg negativnog publiciteta, nakon Vladine afere s naručenim Audijima A6 3,0 TDI, morali zadovoljiti s Volkswagen Passatima 2,0 TDI.
Na krilima flotne prodaje VW je suvereno najprodavanija marka u Hrvatskoj sa 3997 registriranih automobila odnosno 16,92 % ukupnog udjela, a u prvih 11 najprodavanijih modela imaju čak četiri predstavnika – Golf (2.), Polo (5.), Up! (7.) i Passat (11.).
Ove godine je i primjetno manje prodanih superluksuznih automobila. Nema nijednog Ferrarija, a Porsche je prodao 19 naspram lanjskih 34 automobila.