Kad govorimo o cijenama automobila ili pak motocikala danas i prije 10, 15 i više godina, mnogi se čude koliko su cijene porasle, donosi sportski tjednik Max!
Porasle su kao i kod svih ostalih stvari oko nas, a kad govorimo konkretno o vozilima, mnogi zaboravljaju koliko su ta vozila napredovala.
Koliko tehnologije nude, koliko su sigurnija od vozila prije samo desetak godina. Automobili su iz dana u dan sve napredniji, a usporedno s razvojem tehnologija kod vozila na četiri kotača, mnoga su se rješenja počela primjenjivati i kod motocikala, pa i skutera.
Napredna se tehnologija u mnogim oblicima već danas rabi – ili će 'sutra' biti dostupna – kod dvokotača, iako iste elemente nisu imali priliku isprobati vozači koji voze starije automobile. Prošlo je vrijeme kad su vozačima na raspolaganju bile obične kočnice, zasebne tako da svaka reagira samo na 'podražaj' isključivo s jedne ručice. Sada je tu ABS koji se – osim što dozira jačinu kočenja – brine i za raspodjelu sile između prednjeg i stražnjeg kotača. Riječ je o integralnom ABS-u. Danas je na domaćim prometnicama još uvijek vrlo velik broj automobila koji nisu opremljeni ABS-om, a od 2017. godine svi motocikli obujma većeg od 125 ccm morat će imati ABS sustav. ABS je najrasprostranjeniji sigurnosni sustav, za koji je dokazano da pomaže kod svih vozila. Dakle, kao što povećava razinu sigurnosti kod automobila, sigurnijom čini i vožnju dvokotača. Uz njega sada sve popularniji postaju Traction Control, tempomat, grijanje ručki i sjedala, navigacijski uređaj, sustav provjere tlaka u gumama, xeneon i LED svjetla...
>> Kompakti preuzeli naprednu tehnologiju iz više klase