Japanska Toyota ima najviše iskustva s hibridnim automobilima. Zadnje pridošli model u danas vrlo veliku obitelj Toyotinih hibrida je Yaris. Za primjerke sa zalihe do kraja siječnja nudi se 10.000 kuna popusta, pa sa 109.900 kn hibridni Yaris postaje ozbiljna konkurencija dizelašu.
Za pogon rabi spoj novog 1,5-litrenog benzinskog motora od 74 KS (55 kW) i električnog motora od 45 kW, što zajedno nosi naziv Hybrid Synergy Drive. Benzinac raspolaže i sa 111 Nm okretnog momenta u području od 3600 do 4400 okretaja, dok elektromotor ima čitavo vrijeme na raspolaganju 169 Nm. Tako dolazimo do pogona koji ima zajedničku snagu od 100 KS. Sve je to upareno CVT, bezstupanjskim mjenjačem, koji se već pokazao optimalnim rješenjem za kombinaciju benzinskog agregata i elektromotora.
Ova kombinacija u vožnji djeluje vrlo dobro. Pogon je izvorno preuzet s Priusa, te dodatno modificiran i dorađen, zajedno s baterijom. Ukupna masa sustava smanjena je 42 kg. To je čak 20% manje u odnosu na pogon kod hibridnog Aurisa. Upravo to smanjene težine pozitivno je utjecalo na smanjenje CO2 na 79 g/km te službenu potrošnju od 3,5 l/100 km. U realnim uvjetima, naravno, troši malo više, ali sve ispod 5 litara je vrlo dobar rezultat.
U gradskim uvjetima, uz električni mod hibridnog Yarisa možete postići brzinu veću od 50 km/h te gotovo dva kilometra voziti isključivo na struju. Upravo ovakve vožnje opravdavaju korištenje hibrida. Ipak, krenete li izvan gradskih prometnica, kad je potrebno jače stisnuti papučicu gasa, mnogo se više koristi benzinski motor, a time su manje izražene prednosti hibrida pa potrošnja značajno raste.
Osnovni Luna paket opreme - kakvim je opremljen i naš testni primjerak - donosi gotovo sve potrebno, no ne bi bilo loše da ima i ekran na kojem bi se vozaču davao pregled koji se pogon rabi, bezinski, električni ili hibridni.
Tolika je potrošnja i sa običnim dizelašem. Znači, valja kupiti jeftinijeg dizelaša, i nemaš brige za 5 godina kako zamijeniti baterije.