Toyota je s hibridnom tehnologijom od pojave prve generacije Priusa 1997. godine predvodnica u alternativnim pogonskim sklopovima u autoindustriji. U 17 godina prodala je više od 6 milijuna hibrida, a u posljednjih nekoliko godina - koliko se njihov HSD (hybrid sinergy drive, spoj elektromotora i benzinskog motora) ugrađuje u sve više modela - potražnja rapidno raste. Pa i u Hrvatskoj zbog izdašnih državnih poticaja na kupnju takvih vozila.
Ali, tehnologija ide dalje, pa je prošlog tjedna u Europu stigao novi Toyotin model na alternativna goriva – Mirai - kojeg pokreću vodikove gorive ćelije. Od rujna će se moći kupiti u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i još nekim zapadnoeuropskim državama, a kad će doći u naše prodajne salone još nije poznato. Cijena je paprena, u Njemačkoj će stajati 78.540 eura.
Nema štetnih emisija
Mirai je limuzina duga 489 cm, a krasi ju osebujan futuristički dizajn. Pokreće ju električni motor snage 154 KS i s 335 Nm okretnog momenta dostupnog od samog starta. Performanse su usporedive s onima automobila iste snage na konvencionalni pogon. Mirai koristi TFCS, fuziju tehnologije gorivih ćelija i hibridne tehnologije.
Sustav omogućuje veću energetsku učinkovitost od motora s unutarnjim sagorijevanjem, iznimne ekološke performance bez emisija CO2 ili drugih štetnih tvari tijekom vožnje i istu razinu autonomije poput vozila s benzinskim motorom.
Punjenje tri minute
Vrijeme punjenja vodikom iznosi oko tri minute. Sustav koristi dijelove razvijene u Toyoti, kao što su sklop gorivih ćelija, konvertor i spremnik vodika pod visokim tlakom.
Ali, za razliku od benzinskih i dizelskih motora, Mirai iza sebe umjesto ispušnih plinova koji zagađuju atmosferu izbacuje vodenu paru.
Njegova prednost u odnosu na električne automobile koji energiju crpe iz baterija jest što se Mirai može napuniti za svega tri minute, ali tu je i jedan veliki problem - punionica baš i nema. Primjerice, u cijeloj Njemačkoj ih je samo 16. Dijelom je i zbog toga ovaj automobil dobio ime Mirai, što na japanskom znači budućnost.
Tako je i Prius započeo svoj put prije 18 godina.
>> Audi nakon e-diesela napravio e-benzin, ima oktanski broj 100
>> Hyundaijev crossover vozi na vodik iz izmeta
Dobro. Uvijek jesu nove tehnologije skupe dok se ne probiju na tržište, i kompjuter kakav ga mi danas znamo (PC) je bio skup, i Play Ststion i ne znam, električni auti, pa hibridni, sve je to okej, problem se nalazi u zadnjoj rečenici članka. Punionice. Naftnoj industriji nije u interesu da šugavi vodik, koji je jedan od sastava vode koja je svuda oko nas i dobije se lagano, bude pogonsko gorivo, zato ovo i je skupo, zato ima malo punionica. Ali, nadajmo se da će se ljudi opametiti, početi kupovati ovo čudo tehnike, kad svi vide da ide, past će mu cijena i lagano će i ostatak automobilske industrije izbacivati aute na tržište na ovaj pogon, bit će više punionica, bit će na kraju krajeva zeleniji planet. Možda ne za 18 godina koliko je prošlo od Priusa, ali za nekih 25-30 ovo bi zaista mogla postati budućnost. I zato svaka čast Toyoti. Imaju muda promjeniti nešto!