Ako ne znate u koju biste kategoriju smjestili Subaruov XV, smatrajte ga svojevrsnom protutežom sve popularnijim crossoverima i ušminkanim kvazi-terencima. Oni možda djeluju sposobno za teren, no prirodno im je okruženje zapravo neka od trendovskih ulica u središtu grada, a ne šumski putevi.
XV se, s druge strane, u šumi ili na bilo kojem drugom terenu osjeća kao kod kuće. Pritom na prvi pogled ne izgleda osobito pripravno za “off-road”, no ispod robusnih, zaštitnom plastikom obloženih blatobrana i mesnatih guma puno je slobodnog prostora - ukupno odstojanje od tla je 220 mm, više nego dovoljno i za zahtjevnije prepreke. Stalan pogon na sve kotače kod svakog se Subarua (osim BRZ-a) podrazumijeva, no XV-ova dodatna prednost krije se u reduktoru koji ga čini usporedivim s ozbiljnim terencima. Kako od Subarua i očekujemo, XV-ov je ovjes na cesti ugodno podatan i podilazi entuzijastičnim vozačima.
Od japanske marke smo navikli i boraviti u ne osobito maštovito osmišljenim kabinama. Međutim, završna obrada, ergonomija i općenita funkcionalnost zapravo su bez zamjerki, a ne možemo reći ni da nedostaje prostora za putnike - straga će i odrasli ugodno putovati.
Početni 1,6-litreni benzinac sa 114 KS na papiru ne djeluje primamljivo, a nije puno dojmljiviji u vožnji. Performanse su solidne, a potrošnja, uz oprezniju nogu, razumno skromna. Ako niste zahtjevni, više vam zapravo i ne treba, no ako zaista želite uživati, odaberite dizelaša. XV 1.6i s bogatim Style paketom stoji 199.990 kuna, no uz početnu, a dobru Free opremu cijena iznosi 159.990 kuna.
>> Novi Subaru WRX STi za 458.890 kuna
>> Subaru proslavio 20 milijuna primjeraka proizvedenih u Japanu
Ovaj auto je imao premijeru u Frankfurtu u rujnu 2011. Ne znam čemu sad ovaj članak?