Iako je broj neosiguranih vozila posljednjih godina u opadanju, procjenjuje se da takvih na hrvatskim cestama ima oko 100.000. MUP i Hrvatski ured za osiguranje stoga će i dalje provoditi akcije kojima je cilj suzbiti naviku vozača da voze neosigurana i neregistrirana vozila. Iako bi prevladati u prvom redu trebala svijest o sigurnosti - vlastitoj, ali i ostalih sudionika u prometu - mnogi progledaju tek kad se suoče s visokim troškovima.
Kazna do 50.000 kuna
Naime, one koji ne osiguraju vozilo čekaju kazne do 50.000 kuna. MUP dostavlja svakom vlasniku vozila koji u zakonskom roku ne odjavi vozilo i vrati pločice prekršajni nalog i kaznu u iznosu od 700 kuna. Također je predviđeno 2000 kuna kazne za vozača koji upravlja neregistriranim vozilom ili mu je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana.
Na sve to, počini li vozač s neosiguranim vozilom štetu - a ona se može mjeriti i u milijunskim iznosima kuna - Hrvatski ured za osiguranje svim će oštećenim osobama isplatiti naknadu štete, a potom će od vozača ili vlasnika neosiguranog vozila potraživati naknadu cjelokupnog isplaćenog iznosa uvećanog za eventualne troškove i kamate.
Raste svijest vozača
Dakle, zbog izbjegavanja troška obveznog osiguranja - u prosječnom iznosu od oko 1512 kuna godišnje - vozač se dovodi u izvjesnu situaciju da bude višestruko prekršajno kažnjavan te da sam snosi naknadu štete u prometnoj nesreći. Iako bilježimo trend pada u broju prijavljenih šteta Garancijskom fondu, lani je nesreću skrivilo 535 vozača neosiguranih automobila (31,3 posto manje nego prethodne godine). U odnosu na 2008. godinu broj prijavljenih šteta po neosiguranom počinitelju pao je za 73,86 posto.
>> Osiguranje od autoodgovornosti – kako do popusta i gdje najjeftinije osigurati automobil