Kad se 1997. godine pojavio prvi Prius, pokrenuo je hibridnu revoluciju. Bio je prvi velikoserijski hibridni automobil na svijetu. Danas rijetko koji proizvođač u svojoj gami nema hibridni ili električni automobil, a Toyota je u Valenciji predstavila četvrtu generaciju Priusa. Nova generacija Toyotina “Full Hybrid” sustava omogućila mu je da i na autocestama troši manje, a vozne su osobine općenito poboljšane u svim uvjetima vožnje. Ubrzava uglađenije i brže, tiši je pri većim brzinama. Također, motor je bolje usklađen s CVT mjenjačem. Upravljač je izravniji, automobil puno stabilniji. Tijekom testnih vožnji u mješovitom režimu Prius nam je trošio prosječnih 5,2 l/100 km.
Novi je Prius prvi model nastao na novoj modularnoj platformi TNGA (Toyota New Global Architecture), koja mu je omogućila niže težište, a time i bolje vozne osobine. Profitirala je i putnička kabina. Sjedala su udobna, vozačka pozicija odlična. Novi 7-inčni ekran osjetljiv na dodir dizajniran je poput tableta kako bi omogućio intuitivnije korištenje multimedijalnih funkcija. Instrument ploča sastoji se od dvostrukog 4,2-inčnog TFT ekrana u boji. Ekran bliži vozaču predstavlja trenutnu brzinu vozila i ključne informacije, a drugi pruža informacije o hibridnom sustavu, multimediji, klima-uređaju. Prius je dostupan i s novim head-up ekranom u boji te s bežičnim punjačem za pametni telefon, a donosi i inteligentnu S-flow klimatizaciju koja se prilagođava ovisno o tome koliko je putnika u vozilu i koliko je jaka sunčeva svjetlost koja dopire izvana. Poboljšan je i utovarni prostor zahvaljujući korištenju manje baterije s većom gustoćom energije (smještene ispod stražnjih sjedala), te u Priusov prtljažnik sada stanu do 502 litre (sa setom za krpanje gume umjesto rezervnog kotača). Dakle, prima 56 litara više od prethodnika.
Sigurnost je ostala prioritet, pa je TNGA platforma optimizirana za gotovo savršenu raspodjelu udarnih sila u slučaju sudara. Također, Toyotin Safety Sense paket integriranih sigurnosnih sustava dopunjen je sustavom automatskog reguliranja tempomata s radarskim navođenjem i sustavom automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s prepoznavanjem pješaka.
Hibridna tehnologija prošla je kroz niz dorada kako bi se poboljšala učinkovitost, smanjila masa te izrazile bolje performanse. Detaljne promjene na 1,8 VVT-i benzinskom motoru od 98 KS rezultirale su s više od 40% termalne učinkovitosti, što je rekordan rezultat za jedan benzinski motor. Mješovita izlazna snaga hibridnog sustava iznosi 122 KS, a tvornički mu je deklarirana prosječna potrošnja od 3 l/100 km. Nove nikal-metal-hidridne baterije kompaktnije su, ali je njihova trajnost i mogućnost punjenja znatno unaprijeđena. Osnove Toyotine hibridne tehnologije ostale su jednake - elektromotor može samostalno pogoniti automobil neovisno o radu benzinskog motora. U tom se modu hibrid ponaša kao električni automobil, kreće se bez zvuka i bez emisija. Prius samo na struju sada može krstariti i pri brzini do 110 km/h. Vozač može odabrati između tri dostupna režima vožnje - normal, eco i power - a na izbor mu je i EV mod za veću snagu i mogućnosti elektromotora. Novi Prius na našem se tržištu očekuje početkom travnja, nakon premijernog izlaganja na Zagreb Auto Showu. Cijena bi mu - zbog veće trošarine i bogatije opreme - trebala iznositi 214.900 kuna, što je 17.000 kn više od cijene dosadašnjeg modela.
>> Potrošnja 3 litre, ispust CO2 samo 70 g/km
>> Njemački plug-in hibridni stroj kombinira benzin i struju
drzava daje poticaje na hibride i povecava trosarine na tu vrstu automobila. Logicno