Asafa Powell otišao je sa zagrebačke Mladosti, u petak odlaze i košarkaši iz Arene, no sportski spektakli nastavljaju se, i to najstarijom i najtežom reli utrkom u Hrvatskoj – Ina Delta Rallyjem, jer ovog petka i subote najbolji relijaši regije jurit će zagrebačkim ulicama i sljemenskim cestama.
Škripa guma, vožnja na dva kotača, okretanje pod ručnom ispred Inine zgrade u Novom Zagrebu i zavojima ispod sljemenskog tornja poslastice su koje mame građane već četiri desetljeća.
Berislav Čegelj, direktor utrke, sjeća se one prve. U međuvremenu nijednu nije propustio.
– Prošla je 41 godina, imao sam tada samo 28 godina, a ako se ne varam, bio sam tada šef sudaca. Pobijedio je te 1974. godine, na utrkama od Rijeke do Siska, Tomislav Markt u BMW-u 1602, a suvozačica mu je bila supruga. Tada je za natjecanje bila potrebna samo kaciga, a danas je sigurnost itekako napredovala. Naravno, trebalo je i hrabrosti – kaže Čegelj.
Prvo ime bit će Juraj Šebalj, koji na ovom reliju ima šest pobjeda. Boduje se za FIA reli prvenstvo Srednje Europe.
– Imamo uvjete da se na našim stazama vozi čak i WRC! Uza staze na Korzici, u Meksiku i ostale slavne staze, naša je prednost što se na našim dugačkim stazama na Žumberku, Sljemenu, Plešivici i ostalima vozi pola gore, pa pola dolje, a u Svjetskom prvenstvu sve su utrke, barem one europske, lijevo-desno i po ravnom. Sve imamo za WRC, od znanja i sudaca do najljepših staza, jedino nam nedostaje novca, ali možda nam se i to jednog dana otvori... – dodaje Čegelj.
Ceremonijalni start počinje u petak u 16 sati, a utrke točno od 17.17 sati ispred Inine zgrade, a u subotu se u Šestinama, Lazu i na Sljemenu vozi od 10 do 18 sati. Najbolji voze Lancer Evo IX, Peugeot 208 R2, Fieste R5, Subaru Impreze...
– Imamo 40 prijava, a najzvučnija imena su Šebalj, Puškar, Lončarić, Mađar Szilagy, Hideg... Gledateljima smo pripremili tribine, videozidove, a puno su nam pomogli TZ Zagreba i ZG Holding. Uostalom, autobusi će u subotu besplatno voziti gledatelje na Sljeme – kaže predsjednik AK INA Delta Mladen Blašković te najavljuje i koncert grupe Opća opasnost koja će na Zagrebačkom velesajmu svirati u petak navečer.
>>Hamilton stigao prvi do cilja, ali pobjeda bi mogla biti poništena?!
Ne mogu se složiti da se na većini europskih WRC relija vozi-ljevo desno i po ravnom. Pa samo u Monte Carlu, na Korzici, u Njemačkoj su visinske razlike na pojedinim etapama prelaze 400-500 metara. Da ne govorim o brzincu Ouninpohja u Finskoj (koliko je samo skokova na njemu), ili Varg°asen u Švedskoj. Pratim WRC od '95, a pratit ću ga i dalje.