Amazon Echo

Alexa je apsolutna carica glasovnih asistenata

Echo Dot ili Echo zvučnik Alexe povezan s internetom čini uslugu glasovnog asistenta
Foto: David Parry/Press Association/PIXSELL
10.07.2017.
u 17:36

Prepoznavanje glasa i sve aplikacije i softveri koji su s time povezani postaju sve popularniji i korišteniji

Amazon, jedna od najvećih svjetskih kompanija posvećena online trgovini, osmislila je Alexu, glasovnu asistenticu odnosno platformu s kojom možete razgovarati ili tražiti da odradi neke zadatke za vas a koja govori pomoću uređaja Amazon Echo – bežičnog dvosmjernog bluetooth zvučnika koji se aktivira kada čuje svoje ime.

Sve vještine Alexe

Alexa je zapravo softver ili asistent koji sluša i odgovara te svaki dan ima sve više sposobnosti povezivanja s ostalim uređajima i naredbi koje razumije i na njih odgovara ili ih izvršava. Prema mišljenju mnogih, upravo glasovne platforme poput Alexe bit će novi standard, a komunikacija s raznim uređajima svakodnevna pojava. Zapravo, mnogi već i razgovaraju sa svojim mobitelima kada traže da nazove nekoga iz imenika, ili u automobilima. U engleskom govornom području potpuno je već uobičajeno da Alexa ili neki njezini konkurenti obitavaju u domovima i povezani su s kalendarima, televizorima, servisima za glazbu, kupuju, obavještavaju, upozoravaju...

Alexa, dakle, sluša glasovne naredbe i time se pomoću zvučnika može kontrolirati druge pametne uređaje u kućanstvu ili kupovati razne stvari bez potrebe klikanja i gledanja u zaslon. Uz to, postoji i nešto što se naziva Alexa Skills. Svaka ta vještina (eng., skill) najčešće se plaća u vrijednosti jednog američkog dolara i donosi nešto novo, bilo da je riječ o naručivanju hrane ili kontroliranju temperature u kućanstvu. Upravo na tom polju Alexa je pokazala primat i veliki odmak od svoje konkurencije jer je potkraj lipnja imala 15.000 skillova ili aplikacija koje su izrađene i plasirane upravo za taj softver. Jedna od najpopularnijih kategorija među vještinama za Alexu je Flash Briefings. To su glasovne aplikacije usmjerene na dijeljenje informacija i vijesti.

Vijesti putem Echa

U njih su uključeni sve više i mediji poput The Wall Street Journala, NPR-a, Washington Posta i ostalih. Flash Briefings odnose se na 20 posto svih vještina koje su ponuđene, a dio razloga što je tomu tako jest to što su relativno jednostavne za razvoj. Broj vještina je bitan za mjerenje uspješnosti na tržištu glasovnih asistenata jer time pokazuje da trenutačno drži 70 posto tržišta. Amazonova Alexa ima ih tako 15.000, Google Home 378, a Microsoftova Cortana samo 65.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije