Što misle

Auti bez vozača već danas mogu na cestu - no mogu li vozači bez automobila?

Sve smo bliži vremenima kad će strojevi sami upravljati, ali pitanje je žele li to vozači
Foto: Audi
08.03.2018.
u 09:00

Više od trećine ispitanika nije uspjelo pronaći nijedan pozitivan aspekt automatizirane ili autonomne vožnje

Automobili bez vozača već danas mogu na cestu - riješe li se pravne dileme i infrastrukturni problemi - no mogu li vozači bez automobila? Odnosno, žele li vozači automobile bez upravljača? Rezultati studija pokazuju da vozači zapravo ne žele upravljanje prepustiti strojevima. Ne žele izgubiti užitak vožnje. U tome vjerojatno leže i korijeni njihova odbijanja da uvide i prednosti koje bi mogla donijeti automatizirana vožnja, kao i vožnja bez vozača.

U istraživanju koje je na uzorku od 2000 vozača provela tvrtka Continental Tyres na pitanje koji su benefiti automatizirane i vožnje bez vozača drugi najpopularniji odgovor bio je - nikakvi. Više od trećine ispitanika nije uspjelo pronaći niti jedan pozitivan aspekt automatizirane ili autonomne vožnje, iako ih, realno, ima. Konkretno, poluautonomni i autonomni automobil u kritičnoj će situaciji reagirati brže od vozača, pa će se tako smanjiti kako broj prometnih nesreća, tako i broj poginulih i u prometu ozlijeđenih osoba. No, kad su ispitanici trebali odrediti što osjećaju prema novoj tehnologiji, šest najiskazivanijih osjećaja bilo je negativno, poput fokusiranja na pogrešne stvari ili preuzimanje kontrole. Tri puta je vjerojatnije da će vozače autonomna vozila plašiti zbog osjećaja da u njima nemaju kontrolu (44%), nego što je izgledno da će uvidjeti njihove prednosti. Prednosti poput one da bi takva vozila omogućila bolju mobilnost i osobama koje ne mogu ili ne smiju voziti.

Vozači autonomnim automobilima najčešće zamjeraju da bi njihovom uporabom ljudi postali prelijeni i previše bi se oslanjali na tehnologiju (37%), kao i to da je s novom tehnologijom povezano previše rizika, primjerice u slučaju hakiranja (36%).

– Vozači se danas moraju boriti s problemima poput zagušenja, troškova vožnje automobilom i utjecaja na okoliš, a u nekim slučajevima tehnologije koje se sada razvijaju nisu identificirane kao rješenje za ta pitanja - pojasnio je ovakve stavove vozača Mark Griffiths, stručnjak za sigurnost u Continentalu:

– Napredak će preobraziti automobile i tehnološke tvrtke moraju vozačima objasniti da će se sadašnji izazovi - poput zagušenja, troškova i utjecaja na okoliš – smanjiti ili eliminirati. No, poruka vozača je jasna: manje govorite o budućnosti, a više o stvarnim prednostima.

Upitani što bi automobilskim i tehnološkim tvrtkama trebalo biti prioritet, 50% vozača smatra da bi to trebalo biti povećanje sigurnosti. Gotovo 50% ispitanika, pak, smatra da se treba usmjeriti na vozila koja će trošiti manje goriva, a 47% priželjkuje manje prometa na cestama.

Sve smo bliži vremenima kad će strojevi sami upravljati, ali pitanje je žele li to vozači
1/33

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije