Nakon duge vožnje po autocesti nailazite na prometni zastoj odmah iza zavoja. Poslije, kada dođete na odredište, nikako ne možete naći parkirno mjesto. Danas je to dio svakodnevnog života za volanom. Međutim, za manje od deset godina, postojat će potpuno nove mogućnosti: visoko automatizirana vožnja dovest će do opuštene vožnje na autocesti, automobili koji su ispred vas slat će upozorenje o usporavanju prometa, a vaše će vozilo samo smanjiti brzinu prije nego što dođe do opasne situacije.
Na kraju putovanja navigacijski će uređaji usmjeriti vozača izravno na slobodno parkirno mjesto ili će se automobil u potpunosti samostalno voziti kroz garažu.
Uz integraciju automobila na internet ta vizija prelazi iz znanstvene fantastike u stvarnost. Istraživanjem „Učinak povezanog automobila u 2025. godini” koje su proveli Bosch i tvrtka za savjetovanje Prognos, detaljnije se istražilo što će taj trend značiti konkretno za SAD, Njemačku i veće gradove u Kini. Rezultat: sigurnosni sustavi i funkcije temeljene na oblaku mogu spriječiti oko 260.000 nesreća s nastradalom osobom, uštedjeti 390.000 tona emisija CO2 i omogućiti vozačima mnogo dodatnih sati za druge aktivnosti.
Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:
– Povezana mobilnost značit će manje nesreća, manju potrošnju goriva i manje stresa – rekao je dr. Dirk Hoheisel, član Boschova upravnog odbora, saževši rezultate izračuna. Poznati sustavi pomoći i sigurnosti postat će izvori podataka. Prema izračunima, elektronički program stabilnosti (ESP) bit će, primjerice, do 2025. godine dostupan u gotovo 90% vozila u tri države obuhvaćene istraživanjem, a automatski sustavi naglog kočenja i pomoćnici za napuštanje prometnog traka temeljeni na senzorima u do 40 posto automobila. Sustavi za više udobnosti i povezivost također će se nalaziti u većini automobila: 2025. godine pametni će telefoni biti ugrađeni u sustav infozabave približno svakog drugog vozila.
Rastući broj takvih sustava i njihova sve veća povezivost s internetom čine ih za sve uključene daleko važnijima od zbroja njihovih dijelova. Senzori za ESP prijavljivat će nadolazeće dijelove zaleđene ceste, kamere će prikupljati podatke o ograničenju brzine i magli, a funkcije kao što su internetska rješenja za parkiranje i upozorenja o vozaču u pogrešnom traku u gotovo stvarnom vremenu bit će u širokoj uporabi.