Totalna borba za svakog kupca vodi se na tržištu obveznog autoosiguranja nakon što su gotovo sve osiguravajuće kuće objavile liberalizirane cjenike, šest godina nakon što je to 2008. godine zakon dopustio. Cjenici se mijenjaju gotovo svakodnevno, ovisno o potezima i ponudi konkurencije odobravaju se raznorazni popusti, a s reklama kupce mame poznata lica poput Olivera Mlakara, Sanje Doležal, Duška Ćurlića.
Nadzornici “žmirili”
Cijene polica padaju i na tržište se postupno uvodi red jer donedavno su svi imali istaknute približno iste cijene, a popuste su odobravali “ispod stola”.
Nelegalno su se davali bonovi za gorivo ili trgovačke lance, popusti bez ikakvog pisanog traga, pa čak i određeni iznosi u gotovini, dok bi na računu bio istaknut veći iznos premije.
Sve je to Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) još 2011. godine u svom Mišljenju o zakonitom postupanju prilikom sklapanja ugovora o obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti proglasila protivnim zakonskim propisima, ekonomskim načelima, pravilima struke osiguranja, dobrim poslovnim običajima i poslovnom moralu. Ali nadzorne institucije na to su godinama “žmirile”, a građani prešutno pristajali kako bi uštedjeli. Sada su cjenici individualizirani i popusti su legalizirani i transparentniji.
Pri formiranju cijene police, osim dosadašnjih, snage motora, registracijskog područja (Hrvatska je podijeljena u sedam zona, pri čemu su najskuplje zagrebačka i zagorska, a najjeftinija je daruvarska) i ostvarenog bonusa ili malusa, kao kriterij rizičnosti uzeto je i drugo.
Primjerice, gotovo svi kao kriterij sada uzimaju dob vozača, pri čemu honoriraju iskustvo i najviše vjeruju vozačima od 31 do 75 godina. U obzir se uzima starost i tip automobila, nagrađuje se neimanje štete, vjernost osiguravateljskoj kući, ako netko iz obitelji već ima osiguranje kod njih...
Usto neki od osiguravatelja poklanjaju besplatnu pomoć na svim cestama u Hrvatskoj, a privlače klijente i skupljanjem bodova na raznoraznim karticama vjernosti kupaca.
Posljednja velika osiguravajuća kuća koja je provela liberalizaciju jest Euroherc, koji je prvi na tržištu dosadašnji maksimalni bonus od 50% povećao na najviše 74%.
Ugovaranjem prve godine, ako ste do sada imali 50%, može se dobiti 54% bonusa ako ste njihov višegodišnji osiguranik te još 4% ako više godina niste imali štete. Potom vam svaka godina, ako nemate prijavljene štete, donosi povećanje bonusa, do maksimalnih 74%.
Starost vozačke dozvole
Cijena police ovisi o starosti vozača i koliko godina ima vozačku dozvolu, starosti i marki vozila, prijeđenim kilometrima automobila te registarskom području, snazi motora te spomenutom bonusu.
Mogu se dobiti i razni popusti, primjerice, ako ugovarate osiguranje na više godina, imate kod njih neku drugu policu osiguranja, primjerice životno osiguranje.
Basler osiguranje, kako navode, nudi popust i do 82%. Dakako, ako ispunite sve kriterije, a popusti se nude za vozila članova obitelji, za vjernost, superbonus za vozače bez šteta, za jednokratno plaćanje, daje se besplatna pomoć na cesti i odobrava dodatnih 20% popusta na osiguranje ako se ugovori osiguranje troška najma zamjenskog vozila u slučaju oštećenja osiguranog vozila.
Reklamni štosovi ili ne, čini se da napokon stalo na kraj poklanjanju ili kupovanju 50-postotnih bonusa...
>> Osiguranje vozila: Evo kako možete proći jeftinije!
možda bi bilo zgodno da nam objasne zašto su nam , proteklih godina otimali tolike novce