Nakon mnogo najava, i nakon što je serije 5 GT poslužila kao svojevrsni uvod, BMW je napokon prošlog tjedna u Münchenu prikazao novo izdanje serije 5. Nakon prvog modela prikazanog još tijekom 1972., ovo je već šesta generacija, a nakon serije 3 najprodavaniji je model poznatog bavarskog proizvođača premium automobila. O uspješnosti serije 5 dovoljno govori podatak o više od 5,5 milijuna prodanih primjeraka.
Pod palicom Hooydonka
Dizajn je uvijek dio o kojem se može voditi mnogo polemika. Nova ”petica” napravljena je pod patronatom Adriana van Hooydonka te je jasno odmicanje od smjernica koje je postavio nekadašnji BMW-ov dizajnerski “guru” Chris Bangle. Ostvari, mogli bismo ustvrditi da je gotovo mješavina već svega viđenog na seriji 7, seriji 5 GT, odnosno redizajniranoj seriji 3, a o uspješnosti obavljenog posla ipak nismo tu mi da sudimo nego će to ipak pokazati sami kupci.
Zavirimo li u putničku kabinu, vidjet ćemo da se vratio detalj po kojem je BMW nekad bio vrlo prepoznatljiv – središnji grebem lagano zaokrenut prema vozaču.
Nova serija 5 može se pohvaliti 80 mm duljim međuosovinskim razmakom pa s ukupnih 2970 mm predstavlja vrh segmenta. No bez obzira na rast, a u skladu s današnjim trendovima, to nije utjecalo na povećanje ukupne mase automobila. To se, među ostalim, može zahvaliti još većoj prisutnosti aluminija iz kojega su izrađena vrata, poklopac motora ali i kompletan ovjes.
Povećanje dimenzija napravljeno je kako bi se ponudilo još više prostora u putničkoj kabini, pa se na stražnjoj klupi nudi 13 mm više prostora za koljena.
Uskoro cijene
BMW je odlučio prvo službeno predstavljanje ostaviti za proljetni salon automobila u Ženevi, najvažniji u prvoj polovici godine. Do kraja godine bit će poznate i cijene za domaće tržište, dok se prve isporuke, usporedno s europskima, očekuju u ožujku, nakon salona automobila u Ženevi.