Nova, šesta generacija bavarskog ‘monstruma, modela M5, premijerno će biti izložena sredinom rujna, na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu. No, BMW je sada pokazao prve fotografije sportskog noviteta kojeg pokreće dosad najnaprednija izvedba 4,4-litrenog V8 motora s TwinPower Turbo tehnologijom.
Razvija 600 KS, ali i 750 Nm okretnog momenta u rasponu od samo 1800 pa do 5600 okretaja u minuti (70 Nm više od prethodnika). Silna se snaga preko osamstupanjskog M Steptronic mjenjača prenosi na sva četiri kotača, jer M5 stiže s novim xDrive pogonom. On nudi tri opcije rada: 4WD, 4WD Sport i 2WD. Dakle, obuhvaća i mogućnost pogona samo na stražnje kotače, no to je ipak osmišljeno samo za trkaću stazu. Aktivan M diferencijal regulira raspodjelu sile između stražnjih kotača. Prednji kotači ulaze u igru kad prijenos na stražnje dosegne svoj maksimum u prianjanju. Sustav Drivelogic, pak, automatskom mjenjaču osigurava brže izmjene stupnjeva prijenosa.
Novi BMW M5 za sprint od mirovanja do stotke utroši samo 3,4 sekunde, što ga čini najbržim M5 modelom ikada. S paketom M Drivers Package može dohvatiti maksimalnih 315 km/h. U prodaji bi se novi M5 trebao naći u veljači iduće godine.
Ključ tako visoke razine performansi koje novi M5 nudi krije se kako u uvođenju M xDrive sustava, tako i u njegovoj prilagodljivosti. Vozač, naime, preko centralnog modula može birati između različitih modova vožnje. Karakteristike motora mogu se mijenjati od postavke ‘učinkovito’ do modova ‘sport’ i ‘sport plus’, koji podrazumijevaju brži turbo odziv.
Novi 5 izrađen je od čvrstih, ali laganih materijala. Primjerice, poklopac motora je od aluminija, a krov od plastike ojačane karbonskim vlaknima. Sve ovo upakirano je u dizajn vrhunske aerodinamike, gdje oblik slijedi funkciju. U praksi, prednji je dio dizajniran kako bi, uz maksimalnu aerodinamiku, osigurao optimalno hlađenje snažnog motora i s njim usklađenog kočionog sustava. Nova generacija M izvedbe BMW-ove ‘petice’ u Njemačkoj bi trebala stajati oko 110.000 eura.
TO JE DAS AUTO!##!!!!