Jesu li korisnici mobitela zadovoljni operatorima i čime je uvjetovana lojalnost pojedinom operatoru? Ispitala je to tradicionalna Studija privlačenja i zadržavanja korisnika Nokia Networksa na globalno reprezentativnom uzorku. U ovogodišnjoj jubilarnoj, desetoj po redu studiji sudjelovalo je 12 tisuća korisnika iz 11 svjetskih zemalja.
Udio naprednih korisnika, a to su oni koji se barem dva puta tjedno služe kompleksnijim uslugama poput, preuzimanja i slanja datoteka, financijskih transakcija i internetskog pretraživanja, u ovoj godini iznosi čak 69 posto (na zrelim tržištima njihov udio raste na 75 posto), a kada se tomu priroda i činjenica da apetiti korisnika za aplikacijama iz godine u godinu samo rastu, jasno je gdje bi trebao biti fokus mobilnih operatora.
A čak 60 posto svjetskih korisnika iskusilo je probleme u služenju mobilnim podatkovnim uslugama i aplikacijama. Slijedom toga, 40 posto njih planira u sljedećih 12 mjeseci promijeniti svog pružatelja mobilnih usluga što je informacija koja bi trebala zabrinuti svakog igrača na tržištu, pokazuje studija.
Uvjeti za vjernost su sljedeći: 41 posto smatra da je obveza operatora da im osigura vrhunsku kvalitetu mreže čak i ako ih to bude stajalo nešto više; 75 posto korisnika misli da je pitanje sigurnosti također u nadležnosti operatora (u slučaju sigurnosnih problema 40 posto njih potražit će alternativnog davatelja usluga); cijene usluga i naplata najvažniji su pojedinačni parametar u procesu zadržavanja korisnika, a operatori koji žele profitirati od prelaska korisnika iz jedne mreže u drugu moraju voditi računa da pri odabiru novog operatora korisnici sve više vjeruju preporukama članova obitelji i prijatelja.
>> Prvi put na svijetu je više mobitela nego ljudi
Jadni operateri, kada im je ulaskom u EU propala mogućnost da ostvaruju extra profite na roamingu, tada su se dogovorili sa državom koja je, tobože, podignula naknade za korištenje radijskih frekvencija ( i jest, ali to je u strukturi troškova svakog operatera samo par posto ukupnih troškova ), pa su dobili opravdanje da uvedu dodatnu naknadu za pristup mreži. Na taj su način amoritizirali izgubljene prihode roaminga, i ponavljam, sve to U DOGOVORU SA DRŽAVOM, jer je i država profitirala od povećanja prihoda proračuna. Sve će to ova jadna raja pozlatiti !!!