Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
istraživanje pokazalo

Čak 78% potrošača nosi svoje vrećice u trgovinu

Kupovina namirnica
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
1/2
22.12.2023.
u 09:40

Prednost se daje proizvodima ili uslugama brendova koji su društveno odgovorni – čak i kada su skuplji, pokazalo je istraživanje

Gotovo polovica građana prestala bi kupovati proizvode kompanija koje ignoriraju društvenu odgovornost, a 43% njih prednost daje proizvodima ili uslugama brendova koji su društveno odgovorni – čak i kada su skuplji, pokazalo je najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u listopadu ove godine.

Potrošači smatraju da svoju naklonost održivosti pokazuju ponajprije kroz redovito odvajanje i recikliranje otpada, što čini 81% ispitanih – 5% više nego lani. Resurse u kućanstvu racionalno troši 79% njih – što znači da više paze da se hrana ne baca, brinu se o potrošnji vode, gase uređaje i rasvjetu kad se ne koriste. U trgovinu svoje vrećice nosi njih 78%, a visoko na popisu je i korištenje štednih žarulja – što ističe 77% građana.

Ova ponašanja češća su kod više obrazovanih te onih s višim primanjima, rezultati su istraživanja. Pozitivan signal prema ekološki osviještenom potrošačkom ponašanju predstavljaju i podaci prema kojima su za čak 71% ispitanih transparentno poslovanje i fer odnos prema zaposlenicima, dobavljačima i kupcima važniji za procjenu kompanije nego ekonomska snaga. Polovica građana spremna je platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja, a 41% bi ih, da kupuje novi automobil, odabralo hibridno ili električno vozilo.

– Sve veći broj ljudi sve više cijeni održivost, poštivanje raznolikosti i uključivost u poslovnom okruženju. Stoga, integracija ovih vrijednosti u poslovnu strategiju nije samo nužnost već i prilika za stvaranje autentičnih veza s potrošačima i dugoročne vrijednosti za sve dionike – istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. Na pitanje kako bi rangirali aspekte vezane uz održivost, odnos prema zaposlenicima potrošačima je na prvom mjestu, potom zaštita ljudskih prava, uvažavanje raznolikosti i nediskriminacija, odnos prema kupcima, dobavljačima i konkurenciji te zaštita okoliša. Na zadnjem mjestu je briga o lokalnom razvoju. Znakovito, odnos prema zaposlenicima važniji je Slavoncima, zaštita ljudskih prava ženama, a rang važnosti navedenih aspekata sličan je kao i lani.

POVEZANI ČLANCI:

VIDEO: Gorička tvornica tjestenine KOLEDA

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije