Planirana cestarina za njemačke autoceste najvjerojatnije je u suprotnosti sa zakonima Europske unije, proistječe iz analize i stručnog mišljenja koje je provela i u petak objavila znanstvena služba Bundestaga.
"Uvid u nacrte zakona o cestarinama za osobna vozila na njemačkim autocestama ukazuje na to da će doći do izravne diskriminacije na temelju državljanstva", navodi se u vještačenju koje je znanstvena služba načinila po nalogu zastupničkog kluba stranke Zeleni.
U analizi se nadalje navodi kako posredna diskriminacija "nema podlogu u pravnom sustavu Europske unije". Cestarine za osobna vozila na njemačkim autocestama trebale bi biti uvedene sljedeće godine. Ovaj naum njemačke vlade je sporan posebice za njemačke susjede, jer predviđa da domaćim vozačima, kroz smanjenje ili ukidanja poreza na osobna vozila, iznos za cestarine bude u potpunosti kompenziran. To se, po mišljenju zemalja poput Nizozemske ili Austrije, kosi sa zakonima Europske unije koji zabranjuju diskriminaciju građana EU-a.
Kako najbolje naplaćivati cestarine vruća je tema i u Hrvatskoj:
Snimio: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Stranka Zeleni je jedan od najžešćih protivnika cestarina u ovom obliku. Ideja o kompenzaciji domaćih vozača ideja je Kršćansko-socijalne unije (CSU), koja zastupa demokršćansku opciju u Bavarskoj, i koja je u predizbornoj kampanji 2013. biračima u Bavarskoj obećala uvođenje cestarina za vozače iz susjednih EU zemalja, uz istodobno obećanja da to njemačkim vozačima neće prouzročiti dodatne troškove. Ovu ideju posljednjih godina u djelo provodi ministar prometa Alexander Dobrindt (CSU).
"Štogod Dobrindt bude pokušavao: apsurdna ideja o cestarinama, koje će na kraju plaćati samo stranci, čista je diskriminacija i kosi se sa zakonima EU", rekao je zastupnik Zelenih Oliver Krischer, koji je i formalno postavio zahtjev za danas objavljenim stručnim mišljenjem. Zakon o cestarinama je već jednom mijenjan na zahtjev Europske komisije, a protiv novog rješenja koje sadrži više vremenskih vinjeta tužbu pred Europskim sudom su, unatoč zelenom svjetlu Komisije, najavile zemlje poput Austrije i Nizozemske. Reagirajući na današnje vještačenje Alexander Dobrint je rekao kako je EU potvrdio da je njemački zakon o cestarinama sukladan EU zakonima.
"Europska komisija je dala zeleno svjetlo. Zakon o cestarinama će stupiti na snagu", rekao je Dobrindt u petak. Njemačka vlada je već prihvatila novi promijenjeni nacrt zakona, koji još mora proći kroz parlamentarnu proceduru. Prema sadašnjem nacrtu zakona, desetodnevna vinjeta bi stajala od 2,5 do 20 eura, ovisno o kategoriji automobila s obzirom na količinu štetnih ispušnih plinova.
>>Istražili smo cijene vinjeta i cestarina u Europi
>>Austrijanaci za tužbu protiv Njemačke ako uvede plaćanje cestarina za sve ceste
>>Njemačke cestarine na Europskom sudu
Njemci su potpuno u pravu, jer svoje ceste su izgradili tako sto su ih financirali Njemci i godinje kroz razna davanja odrzavaju te ceste....Tako bi i kod nas trebalo biti jer mi smo za svoje autoceste zaduzili građne RH i oni ce vracati kredite a ne EU...zato povlastice onima koji su izgradili a ostalima naplata kad ih koriste...