U idućih 25 do 30 godina sve će se u automobilskoj industriji promijeniti. Europsko tržište predvodnik je tih promjena, a mi smo u Europi jaki, jači nego ikad. Tim je riječima Johan van Zyl, predsjednik i CEO Toyota Motor Europe, u Amsterdamu otvorio Kenshiki forum 2020. Kenshiki je japanska riječ za pogled iznutra, pa je i ovaj jedinstveni događaj nama bio prilika da vidimo kako se Toyota i Lexus – čijih je u ovom trenutku 100 milijuna vozila na cestama – pripremaju za novo doba automobilske industrije.
Diljem svijeta prodali su 15 milijuna hibrida, a sad se snažnije okreću elektrifikaciji. Cilj im je do 2025. na tržište plasirati 40 što novih, što osvježenih elektrificiranih modela; deset bi ih trebalo biti potpuno električno. Nema jedinstvenog rješenja za buduću mobilnost, navode iz Toyote, čija buduća mobilnost ima četiri noseća stupa: hibride, električne aute, plug-in hibride, automobile na vodik (fuel cell). Koliko je daleko automobilska industrija stigla i s autonomnim vozilima pokazao je elektrificirani koncept Lexus LF-30. Sam se, bez vozača, dovezao na pozornicu te se nakon kraćeg zadržavanja s pozornice sam lagano i odvezao.
No, Toyotina je demonstracija pokazala još nešto, a upravo će to veseliti tradicionalne ljubitelje vožnje i zvuka snažnog automobilskog motora. Paleta elektrificiranih i potpuno električnih automobila svojim će niskim emisijama ili, pak, izostankom emisija ugljikova dioksida omogućiti opstanak sportskih automobila. Pa tako iz game japanske Toyote – poznate prije svega po hibridima – neće nestati sportske izvedbe razvijene pod brandom Toyota Gazoo Racing. Štoviše, paleta sportaša nastalih na “civilnim” modelima dodatno će se širiti. Nakon nedavno predstavljenog GR Yarisa, Toyota je najavila i novi motor za GR Supru, ali i GR inačice Corolle u hatchback i karavanskoj izvedbi.
GR Supra dobila je novi 2,0-litreni turbobenzinski motor s 258 KS i 400 Nm. Istovremeno teži 100 kilograma manje, pa nosi samo 5,4 kilograma po konjskoj snazi! Dinamičnim voznim osobinama pridonosi i savršena raspodjela težine 50:50. Iz mirovanja do stotke stiže za samo 5,2 sekunde. Početak prodaje zakazan je za ožujak ove godine. Toyota GR Supra može se pohvaliti i posebnim Fuji Speedway izdanjem s crnim, crvenim i karbonskim detaljima. Bit će dostupno samo uz 2,0 motor i limitirano na 200 primjeraka.
GR Yaris ima novi sportski motor – 1,6 turbo s tri cilindra – s kojim GR Yaris ima još bolji rezultat od GR Supre: 4,9 kg po KS. Dvanaest je posto lakši od običnog Yarisa, te ima sportski pogon na sva četiri kotača. Bolja mu je i aerodinamika, stabilniji je, agilniji, ima bolje hlađenje.
GR prinovama u Corollinoj gami glavne su karakteristike nova TNGA platforma te 2,0 Hybrid i 1,8 Hybrid pogonski sklopovi. Iz Toyote očekuju da će GR izvedbe činiti oko 10 posto Corolline prodaje.
Рozivniса u Sех Club > www.Kisstok.com