Imao sam dvojbu - ići na vikend iz Zagreba u Ploče Škodom Citigo ili za taj izlet potražiti veći automobil. Put od 526 km u jednom smjeru u automobilu dugom 356 cm i pokretanom 1-litrenim trocilindarskim motorom od 60 KS nije se činio idealnim, ali radoznalost je bila jača. Nasreću. Jer prevarili smo se. Citigo nas je ugodno iznenadio. S lakoćom postiže i drži putnu brzinu od 140 km/h. Oduševljavaju stabilnost, čvrstoća i udobnost na maksimalnih 160 km/h, kao i izolacija. Buka u kabini je zaista minimalna.
Poletan zbog male mase
Volkswagen grupa (uz Citigo tu su braća blizanci VW Up! i Seat Mii) obavila je vrhunski posao i postavila visoko letvicu u klasi gradskih minija, u kojoj su do sada vladali Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroën C1 te Renault Twingo. Isprobani motor razvija 60 KS (u ponudi je i verzija sa 75 KS) pri 5000-6000 o/min i 95 Nm okretnog momenta pri 3000-4300 o/min. Do stotke ubrzava za 14,3 sekunde. Petstupanjski mjenjač je precizan i vrlo dobro programiran.
Potrošnja na autocesti u visokom ritmu vožnje pri putnoj brzini od 140 km/h bila nam je 6,4 l/100 km.
Citigo je poletan i zbog male mase, ima 930 kg. Bez obzira na male dimenzije u njega se ugodno može smjestiti četvero odraslih. Dobro, ne baš potpuno komforno na dugom putovanju, prije svega jer tad za ovu klasu prostran prtljažnik od 251 litru (preklapanjem naslona stražnje klupe raste na 942 l), postaje premalen. Za dvoje je Citigo idealan automobil i na duljim rutama.
Početna cijena 63.900 kuna
Puno praktičnija je verzija s peterim vratima. Ne samo zbog toga što putnici straga mogu lakše ući u auto, a da pritom ne ometaju vozača i suvozača, već i zbog toga što su prednja vrata u ovoj verziji manja, pa se na skučenim parkiralištima lakše otvaraju. Dakako, maleni Citigo briljira u gradskoj vožnji. Hitro se probija kroz gradsku vrevu, a lako ga je i parkirati. Briljira i na otvorenoj cesti. U zavojima je zbog malog razmaka između kotača vrlo stabilan i zabavan u vožnji, podsjeća na go-kart i vozaču zaista može pružiti zadovoljstvo.
Vrhunska završna obrada u unutrašnjosti na razini je većih modela iz VW-ova koncerna. Svi plastični spojevi su filigranski složeni, pa imate osjećaj da će takvo stanje trajati mnogo godina i da će jednako izgledati nakon puno prijeđenih kilometara.
Testni model bio je opremljen paketom opreme Ambition, koji, između ostalog, sadrži zračne jastuke za vozača i suvozača te bočne zračne jastuke, klima-uređaj, ABS, rezervni kotač normalnih dimenzija, alu naplatke, zatamnjena stražnja stakla, kožnati upravljač i ručicu mjenjača... Tako opremljena Škoda Citigo košta 79.900 kuna. Početna cijena Citiga, s istim motorom ali slabijom opremom, iznosi 63.900 kuna.
Ja nemam taj Saab, ali bi ga rado imao. Ah, da, 4000 lb. Cujem tamo voze tek 65 na sat, pa u miljama naravno.....