gubitak

Crni dani pred BlackBerryjem: Vrijednost tvrtke pala za 88 posto

'blackberry-bold-9650_sprint_bott'
Foto: ''
1/3
24.01.2012.
u 09:00

Nekad najpopularniji poslovni mobitel nije se znao suprotstaviti sve jačoj konkurenciji

Do prije dvije godine pametni mobitel BlackBerry bio je najpopularniji poslovni mobitel, posebice među bankarima, političarima, direktorima i odvjetnicima. No, sad je kanadska tvrtka RIM (Research In Motion) koja ga proizvodi, na prekretnici, jer je popularnost njihova aduta sve manja, prestigli su ga Appleovi uređaji kao i svi oni koji rade na Googleovu operativnom sustavu Android. Zato su Jim Balsillie i Mike Lazaridis, dvojica čelnih ljudi RIM-a, odlučili otići s vodećih operativnih pozicija te tvrtke. 

Fijasko sa softverom

RIM-u je dramatično pao udio na tržištu i nestrpljivi investitori tražili su promjene, a prodaja Samsungu, iako su se nudili, prema nekim izvorima, nije bila uspješna. Promjena na vrhu trebala bi pridonijeti opstanku i zaokretu u poslovanju jer Balsillie i Lazaridis se nisu uspjeli na pravi način suprotstaviti konkurenciji. Kako su ustvrdili dioničari, RIM je oštećen dominacijom menadžmenta i pomanjkanjem nadzora, što je dovelo do toga da kompanija bude bez pravog vodstva. Usto, listopadski fijasko s neispravnim softverom na tri dana onemogućio je korisnicima da koriste e-mail i dodatno otežao situaciju pa je nekoć najsigurniji pametni mobitel izgubio bitku.

Na čelo tvrtke zasjest će Nijemac Thorsten Heins (54), koji se RIM-u pridružio prije četiri godine prebjegavši iz Siemensa AG. Bit će glavni operativac, dok će predsjednica kompanije biti Barbara Stymiest.

Lazaridis, ujedno i osnivač RIM-a još 1984. godine, bit će potpredsjednik tvrtke, a Balsillie ostaje član upravnog odbora bez ikakve operativne zadaće.

Apple i Google toliko su zavladali mobilnom komunikacijskom industrijom da je dionica RIM-a lani pala za 75 posto, a dosadašnji direktori RIM-a, obojica pedesetogodišnjaci, otrpjeli su kritike da su proizvode puštali bez dovoljno dodatnih opcija potrebnih za pravu bitku na tržištu. Novi proizvodi koje su najavljivali neprestano su kasnili na tržište, pa kasni i novi model BB 10, a   devet mjeseci kasnilo se i s integriranjem maila u tablet Playbook, koji nikada nije došao na hrvatsko tržište.

Naći dobar razlog

RIM, svojedobno najvrednija kanadska kompanija, prema posljednjem stanju na newyorškoj burzi vrijedi 17 dolara po dionici. Objavom promjene na vrhu, dionica je u ponedjeljak ujutro na njemačkoj burzi porasla 5,1 posto i dostigla gotovo 18 dolara. Od vrhunca u 2008., kada je RIM vrijedio čak 80 milijardi dolara, izgubio je 88 posto.

Heins je čovjek koji se bavi proizvodima, nije vizionar, ali zna pronaći razlog zašto bi ljudi trebali kupiti novi BlackBerry, no čekaju ga teška vremena, smatra analitičar Morgan Stanleya, a prenosi Bloomberg.

Ključne riječi

Komentara 2

DR
drug
23:28 24.01.2012.

Iphone4..... Pozdrav

TO
tomislav211
21:30 25.01.2012.

jos godinu dvije će tako i smrdljivi stonistički pohlepno bolesni Apple zajedno sa svojim gazdom, gdje mu je mjesto, viva windows phone!!!, platforma za sve proizvodače, čuva radna mjesta, a zamisli doničare koji su spušli na prije dvije godine najboljoj info tvrki svijeta, sa najnajnaj budućnosti, koji pušioničari, vjerojatno standard i poors svajetovao kupnju, njima provizija i bonus u džep, ljak, ljak

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije