CMG Digital – agencija koja posluje globalno i zapošljava 200 ljudi u Hrvatskoj

Digitalna industrija u fazi je rasta, zato ne smijemo zanemariti brigu o okolišu i održivosti

storyeditor/2022-05-24/CMG_ured_1.jpg
31.05.2022.
u 08:30

Convergent Media Group (CMG) digitalna je agencija iz Pule, s uredom u Zagrebu i predstavništvima u New Yorku i Londonu, koja već 21 godinu radi s najvećim globalnim brendovima a od nedavno na popisu im je i Rimac Automobili

Convergent Media Group (CMG) digitalna je agencija iz Pule, s uredom u Zagrebu i predstavništvima u New Yorku i Londonu, koja već 21 godinu radi s najvećim globalnim brendovima poput primjerice svjetskog oglašivača broj 1 – Procter & Gamblea. Na popisu klijenata su im i GlaxoSmithKline, snažna farmaceutska kompanija, Syngenta, vodeća agrikulturna kompanija, tu su i ConvaTec, Cloetta, Energy Aspects, Edgewell i brojni drugi. A od nedavno i Rimac Automobili. Aktivni su na većini svjetskih tržišta od SAD-a i Latinske Amerike do Europe, Bliskog istoka, Azije i Australije. Čak 70 posto poslovanja odnosi se na EMEA zonu, prije svega Veliku Britaniju i Švicarsku, 22 posto na Sjevernu i Južnu Ameriku. Prisutni su zapravo u 60 svjetskih zemalja. U 2021. prihod agencije iznosio je više od deset milijuna dolara, a neto dobit više od dva milijuna dolara, dok je u 2022. planiran prihod također veći od deset milijuna dolara i neto dobit oko dva milijuna dolara.

Iako su uspješni i dugo posluju u Hrvatskoj, ipak, medijski nisu bili previše aktivni, stoga smo ih zamolili da nam ispričaju svoju priču.

– Osnivač Rob Anderson tijekom svoje marketinške i sales karijere koju je gradio kroz MTV i Warner Music susreo se s praksom koju nije mogao mirno prihvatiti. Naime, svaki izlazak njegova proizvoda na novo tržište zahtijevao je izradu novih vizuala iako su oni već postojali na drugim tržištima. To je značilo da svako novo tržište donosi nove troškove te da ne postoji konzistentnost među tržištima. Poučen tim iskustvom, Rob je odlučio osnovati CMG – digitalnu agenciju čija je ideja stvarati sadržaje potrebne klijentu neovisno o kojem se tržištu ili jeziku radi – kaže nam Ana Tolić Božić, izvršna direktorica te nastavlja: – Sedam godina nakon osnutka, 2008. Rob je došao u Pulu na poziv suradnika iz CMG-a te je nakon posjeta ondje odlučio osnovati ured koji je s vremenom postao i sjedište agencije CMG Digital. U međuvremenu je 2018. otvoren ured u Zagrebu, a 2021. godine zastupništvo u Londonu.

U CMG Digitalu sada je, tako, trenutačno zaposleno malo više od 200 zaposlenika, i to oko 150 u Puli, 50 u Zagrebu te po jedan zaposlenik u Londonu i New Yorku. S obzirom na to da podržavaju hibridni način rada zaposlenika, ovu podjelu ne bi trebalo shvatiti doslovno, ističe A. Tolić Božić. A kada se radi o strukturi, trenutačna situacija je gotovo pola-pola, ako govorimo o onima koji posjeduju STEM vještine ili pak onima koji dolaze s “društvenim” predznanjem.

– Dakle, 85 zaposlenika, odnosno 42 posto agencije, radi u području programiranja, dizajna, UX/UI i ostalim srodnim područjima. To znači da imamo nešto više “društvenjaka” koji se bave čitavim nizom poslova poput osmišljavanja kampanja i sadržaja, akvizicijom klijenata i zaposlenika, prodajom proizvoda i slično. Naša priroda posla takva je da samo sinergijom različitih struka, suradnjom kreativnih i analitičkih umova, možemo svojim klijentima uistinu pružiti najbolju uslugu – kaže nam A. Tolić Božić.

Usto, naglašava A. Tolić Božić, činjenica je da u digitalnom sektoru u Hrvatskoj, ali i šire, postoji izazov manjka stručnog kadra. Jednostavno, potražnja za programerima, dizajnerima i sličnim zanimanjima veća je od onoga što tržište rada trenutačno može pružiti.

– Hrvatska je u tom pogledu dio veće, globalne priče. Sukladno tome, i mi smo se susreli s izazovom pronalaska željenog kadra, ali se uistinu trudimo svojim zaposlenicima omogućiti najbolje moguće uvjete da ih zadržimo jednom kada ih zaposlimo. Ipak, mislimo da potencijali Hrvatske i uže regije još uvijek nisu iscrpljeni do kraja te da situacija još uvijek nije alarmantna. Trenutačno smo u potrazi za širokom lepezom specifičnih zanimanja, nastavno i na specifične zahtjeve klijenata, iz područja kao što su projekt menadžment i dizajn, dok u IT području tražimo developere i ostale lead pozicije – poručuje A. Tolić Božić.
Kada se radi o konkurenciji, poslovanje im je usmjereno na strana tržišta, a glavni konkurenti su globalne grupacije poput Publicisa, Omnicoma ili WPP-a, s kojima se, kaže, “bore” za svoj dio tržišnog kolača. Ipak, napominju, radi se o potpuno drukčijem poslovnom modelu od njihova.

– Mi s višestruko manjim brojem zaposlenika nudimo iste usluge proizvodnje sadržaja za klijente. Svojim klijentima nudimo centralizirano generiranje sadržaja koje omogućuje brzo skaliranje, učinkovitu razmjenu znanja i dosljednost na svim tržištima velikom brzinom. CMG Digital ovom specifičnom metodologijom rada i ponude klijentima na globalnoj razini štedi do 40 posto vremena, a time i budžeta – naglašava Tolić Božić te dodaje: – Konstantno pratimo što radi naša konkurencija te koje sve inovacije donosi u sektor. Tržište digitalnih usluga veoma je fleksibilno i konstantno se mijenja te je nužno stalno biti u toku, pratiti promjene i prilagođavati im se. Primjera radi, do prije nekoliko godina bilo je nezamislivo da jedna digitalna agencija ima cijeli tim posvećen samo 3D animacijama, a danas to postaje normativ.

Plan i želja CMG Digitala je nastaviti pružati najbolju moguću uslugu svojim klijentima te nastaviti s rastom prihoda, ali s mjerom i kontrolom imajući na umu dobrobit naših zaposlenika. Potražnja za našim uslugama je velika i moramo biti jako oprezni da ne preopteretimo naše zaposlenike, svjesni su u vodstvu agencije.

– Što se ostalih planova tiče, u Hrvatskoj imamo potrebu i želju intenzivnije se uključiti u lokalnu i regionalnu zajednicu, pogotovo u aspektu rada s mladima. U planu su nam društveno odgovorne aktivnosti s fokusom na mentalno zdravlje u našoj, izrazito intenzivnoj struci. Osim toga, svoje znanje i ekspertizu voljeli bismo prenijeti i novim generacijama kako bi već od dječje dobi stjecali vještine koje će im kasnije u životu biti od koristi – ističe A. Tolić Božić.

CMG se u digitalnoj industriji, inače, kažu, već pozicionirao kao lider po pitanju održivosti. Standardizirali su digitalno recikliranje puno prije nego što je to postalo obvezno.

– Naše predstavljanje novog identiteta agencije u travnju simbolički je bilo povezano i s Danom planeta Zemlje 22. travnja. Digitalna industrija u fazi je izrazitog rasta i smatramo da se svi zajedno moramo brinuti da taj rast ne bude na štetu okoliša, ekosistema i budućnosti svih onih koji dolaze nakon nas – napominje A. Tolić Božić te nastavlja da se planiraju dodatno usredotočiti na standardizaciju svog pristupa digitalnoj održivosti, stoga im je fokus na kreaciji digitalnog sadržaja koji se može više puta koristiti u različitim prigodama i na različitim platformama. Time, kaže, izbjegavaju višestruku proizvodnju istog materijala i štede resurse na svim razinama.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije