Disney Plus, novi streaming servis na tržištu TV sadržaja srušio se odmah nakon lansiranja. Satima nije bio dostupan zbog, kako su izvijestili velike navale korisnika. A brojevi kažu da je u prvom danu bilo registrirano čak 10 milijuna korisnika. Istina, reklame i popusti te besplatan period za korisnike dovabili su mnoge koji vjerojatno neće i postati pretplatnici, no ipak, stručnjaci tvrde, broj zainteresiranih je impresivan i svakako govori o tome da će Disney Plus postati bitan igrač na tržištu streaming servisa.
Treba i dodati da je Disney tek krenuo u svjetsku turneju puštanja usluge i da je trenutačno dostupan tek u nekim dijelovima svijeta (SAD, Kanada i Nizozemska), a sljedeće godine, primjerice tek kreće u osvajanje Azije. Valja naglasiti i da je nedavno veliki Apple lansirao svoj servis - Apple TV plus. A kada se dodaju Hulu, Amazon Prime i najmoćniji od njih – Netflix, nameće se zaključak da tržište nikada nije bilo bogatije i kompetitivnije. Netflix je nedavno prijavio da ima 158 milijuna pretplatnika diljem svijeta.
Veliki izbor za gledatelje
Netflix je također započeo s mnogo nižim brojem pretplatnika kad je bio samo američki, sa 7,38 milijuna u 2007. godini, godini kada je prvi put počeo pružati streaming.
Za gledatelje, širenje usluga znači veći izbor u emisijama i uslugama. Za tvrtke to znači da je u tijeku lov na talente i kvalitetnu produkciju sadržaja što zahtijeva i veći proračune.
Iako mnogi govore o streaming rat ili ratovima ili pak o bitkama protiv najmoćnijeg na tržištu – Netflixa, zapravo, teško je naći uporište u toj tezi jer svaki od servisa ima različitu ciljanu publiku i cjenovnu agendu. Svi servisi, naravno, traže vrijeme i pažnju gledatelja, no ono što nude i kako to cijene jest različito. Primjerice, Disney Plus svoj fokus je usmjerio na djecu, obitelj i nudi popularne Marvel filmove i “Star Wars” sadržaj.
Upravo je i ulagao u taj dio proizvodnje sadržaja te je glavni mamac bio originalna Star Wars serija – Mandalorian. Ali za razliku od Netflixa, Disney Plus niti ne nudi paketiranu zabavu za cjelokupnu uslugu. Na tržištu je s relativno niskim cijenama od 7 američkih dolara mjesečno u usporedbi s 13 dolara za Netflixov najpopularniji cjenovni paket, Disney Plus se, time, pozicionira kao moguća dodatna usluga uz Netflix a ne kao njegova zamjena i prava konkurencija.
Nema pobjednika
Slično tome, Apple TV Plus – koji je 1. studenog debitirao za 4,99 dolara mjesečno – ima skorman opus emisija i zvijezda, poput Oprah i Jennifer Aniston. U usporedbi s Netflixovom bibliotekom od 5000 naslova, Apple TV Plus trenutačno je iznimno minorno zakoračio na tržište. Njihov je cilj dodavanje vrijednosti i svojim Apple uređajima i jednako tako, za sada, ne pretendira zamijeniti neki veliki servis, posebice ne Netflix.
Ni Disney Plus niti Apple TV Plus nisu streaming servisi koji su se namjerili na Netflix i zauzimanje njegove pozicije na tržištu. Usto Netflix je uistinu globalan servis, jer svaki šesti od sedam novih Netflixovih pretplatnika živi izvan SAD-a i upravo je globalno tržište temelj Netflixova budućeg rasta, kao i jedinog pravog rivala HBO-a. Apple dobiva ako kupac servisa kupi i uređaj, Amazon pak, ako korisnik postane njihov vjerni kupac. Dakle, ako se uopće može govoriti o ratu streaminga radi se o vrlo kompleksnim odnosima na tržištu i teško da se može govoriti o jednom pobjedniku, odnosno o tome da će Netflix ili HBO izgubiti svoje pozicije u skorije vrijeme.