Domaći kupci na internetu očekuju besplatnu dostavu, nemaju omiljenu domaću web trgovinu, a pri kupovini najradije koriste PayPal, pokazali su rezultati ankete "Ključni motivacijski faktori pri donošenju odluke o kupovini na Internetu" koje je ICT tvrtka Perpetuum Mobile provela na uzorku od 532 ispitanika.
Tvrtka je osim predstavljanja rezultata predstavila i novosti vezane uz njihove dugogodišnje proizvode, iSite Open i iSite Shop, rješenja za upravljanje Web sadržajima i elektroničkim poslovanjem koja su nastala na platformama Drupal, odnosno Magento.
Istraživanje je pokazalo da u online kupovini prednjači mlađa populacija i to u rasponu od 23 do 35 godina, koja čini najveći udio u ukupnom uzorku, njih čak 49 posto. Najmanje kupuju seniori, svega njih 4 posto, između 52 do 60 godina starosti, a preko 60 i više godina starosti, samo 1 posto. U kupnji preko interneta prednjače obitelji s dvoje djece (29 posto) i osobe s visokom stručnom spremom (34 posto).
Istraživanje ukazuje i na to da kupce na internetu najviše motivira cijena, a jedan od bitnih aspekata je i ušteda vremena. Zanimljivo je i da 63 posto ispitanika osjeća pritisak trgovca prilikom kupovine u "klasičnoj" trgovini i zato preferiraju kupovinu na Internetu.
Ono što kupce na Internetu najviše zabrinjava vezano je uz mogućnost povrata kupljenog predmeta koji nije ispunio njihova očekivanja. Za njih 42 posto to predstavlja problem, dok njih 22 posto najviše zabrinjava mogućnost dostave krivog predmeta. Nevjerodostojnost dobavljača je najčešći razlog odgode odluke o kupovini, što potvrđuje 42 posto ispitanika. Kupce također smeta nedovoljno informacija o proizvodu, njih 30 posto i komplicirani proces narudžbe, njih 17 posto.
Što se tiče lokacije web trgovina, 47 posto ispitanika je odgovorilo kako im nije važno kupuju li putem domaće ili strane web trgovine. 85 posto ispitanika nema omiljenu domaću web trgovinu, a najdraži strani su im: Amazon, eBay i DealeXtreme.
Ispitanici najvećim dijelom koriste PayPal prilikom plaćanja na Internetu, njih 47 posto, dok su kreditne kartice, kao platežno sredstvo na drugom mjestu, za koje se odlučilo 23 posto ispitanika. Plaćanje pouzećem izabralo bi 17 posto ispitanika.