Dugo je ove godine trajala sunčana i topla jesen, ali ovaj tjedan su nam stigli mnogo hladniji i kišovitiji dani, a s njima i sezonska izmjena guma. Stoga je vrijeme za informiranje i odluku koje ćete zimske gume odabrati - ako ih nemate još uvijek dobre i pouzdane, uskladištene od prošle zime - odnosno za planiranje montaže, ako imate još uvijek dobre zimske pneumatike u pripravnosti.
Kazna 700 kuna
Od 15. studenog pa do 15. travnja opet će na snazi biti i zakonska obveza zimske opreme na svim hrvatskim autocestama, izuzev A1 od Maslenice do Ploča i Istarskog ipsilona te na svim kontinentalnim državnim cestama bez obzira na vremenske prilike. Dakako, bez obzira na vrstu ceste i datum, zimska je oprema obvezna na svim cestama za vrijeme zimskih uvjeta, a pod tim se podrazumijeva kolnik prekriven snijegom ili kad je na njemu poledica. Pod zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače. Kazna propisana za vozače koji se ogluše na ovu odredbu iznosi 700 kuna.
Zakon vas ne obvezuje da kupite zimske gume, već samo da imate nepotrošene ljetne i lance u pripravnosti, ali preporuka stručnjaka jest da svakako, pogotovo ako se zimi vozite brzim cestama i gorskim predjelima, na kotače montirate zimske gume. Zimske su gume na temperaturama ispod sedam Celzijevih stupnjeva sigurnije jer bolje drže cestu. Zbog smanjenja troškova i problema sa skladištenjem guma, mnogi razmišljaju o cjelogodišnjim pneumaticima (all seasons gume). No, o cjelogodišnjim gumama mogu razmišljati oni koji ne prelaze više od 10.000 km godišnje i voze se uglavnom po gradu, a zimi ne putuju brdskim predjelima. Prelazite li mnogo kilometara godišnje, u toplijem dijelu godine cjelogodišnje će se gume brže trošiti, a zimi ne drže cestu ni približno dobro kao prave zimske gume.
Većina se preporučuje
Za one koji su odlučili kupiti zimske gume dobar je putokaz tradicionalan test europskih autoklubova koji provodi njemački ADAC, a u kojem sudjeluje i naš HAK. Ove su godine testirani pneumatici u dvije dimenzije, 195/65 R15 koju koriste automobili kompaktne klase poput VW Golfa, Mazde3 ili Renault Meganea, te u dimenziji 215/65 R16, na kojoj voze kompaktni SUV automobili poput Nissan Qashqaija, Hyundai Tucsona ili Seat Atece. Izvrsnih ocjena ni ove godine nije bilo. Najboljima su se na testiranju s ocjenom “vrlo preporučljivo” u manjoj dimenziji pokazale Continental WinterContact TS860, ESA+ TECAR Super Grip 9 i Kleber Krisalp HP3. S obzirom na kriterij uloženo-dobiveno pobjednik bi svakako bila Kleberova guma koja je jedna od najjeftinijih na tržištu, a skoro najbolja na testu. Ostale su gume dobile srednju ocjenu “preporučuje se”, dok je jedino Semperit zaradio “djelomično se preporučuje”. U većoj dimenziji dominirao je Dunlop Winter Sport 5, koji je jedini ocijenjen kao vrlo preporučljiv u tom segmentu. Sve su ostale gume ocjenjene s “preporučuje se”, dok je ove godine na testu negativno ocijenjena tajvanska guma Nankang Snow SV-2 koja je pala na vožnji na mokroj cesti i snijegu.
ja mjenjam uskoro gume nakon duljeg vremena jer su mi ishabane, ali mi na kraj pameti neće bit da kupujem zimske, nego ljetne. jer jedna guma dođe 1200kn. 18" felge. Po snijegu mi se ni ne ide autom nikamo jer moram čistit snijeg na prilazu a to mi se ne da.