Grupacije

Došlo je vrijeme za kineski Volvo i indijski Jaguar

volvo1
Arhiva VL
05.05.2010.
u 08:00

Amerikanci izgubili najviše, Toyota najkonstantnija, a Volkswagen i Fiat u ekspanziji.

Vlasničke strukture automobilskih brandova tako se brzo mijenjaju da se i vrlo upućeni u tom području mogu vrlo lako izgubiti. Tome je, dakako, pridonijela kriza koja je primorala posrnule automobilske grupacije na prodaju nekih svojih marki.

Najviše su prodavali Amerikanci koje je kriza najviše pogodila. General Motors se riješio neprofitabilnih Pontiaca, Saturna i Hummera koji se više, barem za sada, neće proizvoditi, dok je Opel ipak zadržao. Saab je spašen u zadnji čas i pod okriljem nizozemskog Spykera nastavlja se proizvoditi. Kao bomba je prije osam mjeseci odjeknula vijest da Ford kineskom Geelyju namjerava prodati švedski ponos Volvo. To se prije mjesec dana i dogodilo.

Dizanje diva iz Torina

Još prije dvije godine Ford je indijskom TATA Motorsu prodao luksuzne britanske brandove Jaguar i Land Rover. Sada imamo vrlo neobičnu situaciju – kineski Volvo i indijski Jaguar. Prije toga je Aston Martin prodao kuvajtskom investicijskom fondu, a krajem 2008. godine dotadašnjih 33,4 % udjela u Mazdi smanjio na 13 posto, i više nije većinski vlasnik. Chrysler je, pak, preuzeo talijanski Fiat. Div iz Torina je vlasnik i Alfa Romea, Lancije, Ferrarija i Maseratija.

Najjača europska grupacija je svakako njemački Volkswagen. Osim VW-a posjeduju Audi, Seat, Škodu, Bugatti, Lamborghini, Bentley, a odnedavno su i vlasnici kontrolnog paketa dionica Porschea. Daimler je nakon raskida partnerstva s Chryslerom ostao na tri svoja branda – Mercedesu, Smartu i Maybachu.

Sve jači Korejci

Najveći svjetski proizvođač automobila koji je u posljednje vrijeme u središtu zbivanja zbog opoziva svojih automobila ne gomila brandove, ali udjele ni ne prodaje. Ima uspješan luksuzni brand Lexus, vlasnik je Daihatsua te udjela u Isuzuu i Subaruu.

Francuzi su raspoređeni u dva bloka. Grupacija PSA posjeduje Peugeot i Citroën, a Renault koji je vlasnik 44,5 % Nissana (Nissan je vlasnik 15 % Renaulta) i djeluju od 1999. pod Alijansom Renault-Nissan, radi uspješan posao s nekad rumunjskom Dacijom, koja je u 99-postotnom vlasništvu Francuza.

BMW je gazda Miniju i Rolls Royceu. Nekad britanski brandovi su profitirali dolaskom Bavaraca, pogotovo Mini, koji je doživio pravi procvat. Veliku ekspanziju u zadnjih petnaestak godina napravili su Korejci. Njihov najveći proizvođač Hyundai 1998. kupio je Kiju, a rezultat je što su već 10 godina kasnije postali peta najjača grupacija po proizvodnji automobila u svijetu.

Ključne riječi

Komentara 8

Avatar kos
kos
18:09 07.06.2010.

Tko to kaže da ne proizvodimo mi smo u proizvodnji oružja za masovno uništenje a to su vam naši diplomirani ekonomisti( i ovi Dr ,Mr i ostali) kamo god da se pojave tamo trava više ne raste......

OB
-obrisani-
17:53 01.06.2010.

Samo da se ne krenu Kinezi i Indijci igrat dizajnera...

LE
leecooper
15:51 28.05.2010.

ko nam je kriv što se neki od brandova ne prave u Hrvatskoj

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije