Društvene mreže koriste iste metode kao kockarske tvrtke kako bi stvorile psihološku ovisnost, a te metode aktiviraju iste moždane mehanizme kao kokain, upozoravaju stručnjaci.
Takve metode mogu čak i dovesti do fenomena fantomskih poziva i notifikacija, pojave kada osjećamo da nam smartphone zvoni iako nas nitko ne zove, prenosi Guardian.
- Facebook, Twitter i druge tvrtke koriste metode slične onima u kockarskoj industriji da bi zadržale korisnike na svojim stranicama - kaže Natasha Schüll, autorica knjige Addiction by Design, u kojoj se objašnjava kako su kockarski aparati i drugi sustavi konstruirani da stvore ovisnost.
Schüll također tvrdi kako korisnici mreža poput Snapchata i Facebooka ili igre Candy Crush bivaju uvučeni u ponavljajuće cikluse neizvjesnosti, iščekivanja i povratnih informacija, a nagrade su tek toliko dovoljne da biste i dalje ostali unutar svega toga.
Bivši Googleovac Tristan Harris također društvene mreže uspoređuje s kockarskim aparatima - kao i u kockanju, i u društvenim mrežama ne znamo kada ćemo biti "nagrađeni" i najčešće ne nalazimo ništa zanimljivo, ali upravo zbog toga se stalno vraćamo. Profesor bihevioralne ovisnosti sa Sveučilišta Nottingham Trent Mark Griffiths kaže kako su te nagrade razlog zbog kojih korisnici društvenih mreža stalno provjeravaju svoje ekrane.
- Društveni mediji puni su nepredvidljivih nagrada. Oni pokušavaju privući pozornost korisnika kako bi ih nagnali da stvore rutinu i iz navike provjeravaju svoje ekrane - kaže Griffiths.
- Moramo početi prepoznavati cijenu vremena provedenog na društvenim medijima. To nije samo igra, to utječe na nas financijski, fizički i emocionalno - poručuje Natasha Schüll.
Haha a je baš, candy crash "ovisnost" hahaha Više se ja bojim ovisnosti o stvarnim slatkišima 😁 A "društvene mreže" su obični fejk. To su egoistične mreže i eutanazija mislećeg procesa.