Europski parlament izglasao je jučer izmjenu direktive o audivozualnim medijima, koja uvodi niz novosti poput bolje zaštite gledatelja od scena nasilja, mržnje, terorizma, pornografije ili štetnog oglašavanja.
Osim toga, izmijenjena direktiva stvorit će obvezu Netflixu, Amazonu i sličnim internetskim platformama, koje nude video sadržaj na zahtjev, da najmanje 30 posto kataloga bude sadržaj europske produkcije.
Neka od ograničenja koja se tiču zaštite gledatelja od eksplicitnih scena već postoje u zakonima koji se odnose na radioteleviziju, ali ova promjena direktive uvodi nova ograničenja za internetske platforme poput YouTubea, Netflixa i sličnih. Takve platforme imat će obvezu djelovati brzo kad ih gledatelji obavijeste o neprimjerenom sadržaju, a korisnici će imati na raspolaganju jednostavne alate da to signaliziraju. Direktiva, međutim, ipak ne ide toliko daleko da nameće platformama da automatski filtriraju video sadržaj prije no što ga objave i ponude korisnicima gledanje na Internetu.
Novost je i to što će se postrožiti pravila o oglašavanju u dječjim programima, a na tom dijelu direktive radila je i hrvatska zastupnica Biljana Borzan.
- Oglašavanje upućeno djeci mora biti u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Alkohol je najčešći štetni proizvod kojem su izložena djeca, i to ona od 13 do 15 godina, jer se pojavljuje na slikama, u reklamama, videoigricama i slično. Uz to, gotovo 40 posto djece u dobi do 12 godina direktno je izloženo reklamiranju nezdrave hrane, a četvrtina njih školske dobi je pretila - komentirala je Borzan.
Prije no što stupi na snagu, prijedlog nove direktive moraju još odobriti i države članice kroz Vijeće EU, a potom imaju 21 mjesec da prenesu novosti iz direktive u svoja nacionalna zakonodavstva.
EU postaje tamnica birokracije. Tko će sa EU htjet poslovat u budućnosti? Još malo pa nitko, jedina logična stvar je odjebat EU i njeno tržište krcato birokracijskih nebuloza.