U Kini je lani registrirano 13,8 milijuna novih osobnih automobila, u SAD-u 11,6 milijuna, a u cijeloj Europskoj uniji 13,3 milijuna. Stoga nije čudno što je Shanghai motor show (od 21. do 28. travnja) postao glamurozan i značajan automobilski sajam kao što je ženevski, frankfurtski, pariški i detroitski.
Drugi je razlog, možda i važniji, zbog kojeg proizvođači premijerno prikazuju automobile u Kini što tek svaki 15. Kinez ima automobil. Za usporedbu, u Hrvatskoj je lani prodano tek 38.587 automobila, a registrirano je oko 1,4 milijuna automobila na 4,4 milijuna stanovnika. Zbog toga je u Kini predstavljen prvi Audijev kompaktni SUV Q3, koji će se izrađivati na platformi VW Tiguana i biti žestoka konkurencija BMW X1. Dug je 4,39 m, a s dvolitrenim motorom TDI od 140 KS u Njemačkoj će stajati oko 30.000 eura. Novi Citroën DS5 luksuzna je inačica limuzine C5, kojom se Francuzi žele ugurati na premium teren D-segmenta u kojem vlada njemačka trojka – BMW, Audi i Mercedes. Volvo je prvi put na "domaćem" terenu (lani su ga od Forda preuzeli Kinezi) predstavio konceptni Universe, globalnu limuzinu koja je namijenjena tržištima u cijelom svijetu. Globalni proizvod je i atraktivni Chevrolet Malibu. Prva Chevroletova globalna srednje velika limuzina (međuosovinski razmak kao u Opel Insigniji) prodavat će se u 100 zemalja. VW je svoju novu Bubu istodobno predstavio u Šangaju i na autosalonu u New Yorku, koji je ostao u sjeni sajma u Kini.
Q3 je mnogo lijep.... čak meni ljepši nego Q5, a košta oko 5000-8000€ manje.