Europska komisija odlučila je u utorak definitivno uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina. Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača. Pored postojeće carinske stope od 10 posto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 posto do 35,3 posto. Na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini dodatna carina bit će 7,8 posto, za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC 17, 18,8 i 35,3 posto.
Dodatna carinska stopa od 35,3 vrijedit će za sve druge proizvođače u Kini koja nisu htjela surađivati u istrazi, a za tvrtke koje su sudjelovale 20,7 posto. Komisija najavljuje da će paralelno nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja kompatibilnih s pravilima WTO-a koja bi bila učinkovita u rješavanju problema utvrđenih istragom. Također ostaje otvorena za pregovore o cjenovnim obvezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dopušteno prema pravilima EU-a i WTO-a.
Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina donesena je nakon što početkom ovoga mjeseca prijedlog nije dobio potrebnu kvalificiranu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 posto stanovništva EU-a. Za komisijin prijedlog bilo je deset članica, dvanaest je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Njemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njezinu automobilsku industriju.
POVEZANI ČLANCI:
Budući da nije bilo kvalificirane većine ni za ni protiv prijedloga, izvršno tijelo Unije može samostalno donijeti provedbenu odluku. Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju brojne pogodnosti - preferencijalno financiranje i bespovratna sredstva, zemljište, baterije i sirovine po cijenama ispod tržišnih. S obzirom da su Sjedinjene Države i Kanada uveli carine od 100 posto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU-a, postoji opravdana bojazan da bi europsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.
>> FOTOGALERIJA Mehaničari otkrivaju 5 automobila s kojima nećete prijeći ni 160 tisuća kilometara
To smo cekali, sad bude drasticno skocila prodaja EL vozila u EU. Pun pogodak.