OLDTIMERI

Ferrari kupio za rekordnih 38,115.000 dolara

Ferrari 250 GTO
Foto: Press Association/Pixsell
1/2
22.08.2014.
u 16:23

Legendarni talijanski sportski klasik jedan je od samo 39 proizvedenih primjeraka, očekivala se i licitacija od 50 milijuna dolara

Uoči tradicionalnoj i renomiranoj izložbi oldtimera i rijetkih automobila Pebble Beach Concours d’Elegance, koja se svake godine održava u tom kalifornijskom resortu, svijet je dobio novog rekordera. Uoči ovakvih evenata aukcijske kuće imaju običaj organizirati nadmetanja ekskluzivnih modela pa to nije bila iznimka ni ove godine. Također, unatrag nekoliko godina rekord najskupljeg prodanog automobila uredno se obara. Ove godine najskuplji je automobil ikad prodan na javnim aukcijama Ferrari 250 GTO Berlinetta 1962-63, koji je postigao cijenu od 38,115 milijuna dolara, od kojih će deset posto zadržati Bonhams, aukcijska kuća koja ga je i zastupala. Ipak, iako velika, cijena nije dostigla očekivanih čak 50 milijuna dolara. Iako je ovakvih Ferrarija napravljeno tek 39, ovaj konkretan model, 19. po redu u toj seriji, poseban je po nečemu doista specifičnom zbog čega se i računalo da će postići cijenu koja je dugo vremena trebala ostati nenadmašiva.

Skijaški prvak poginuo

Automobil je završen 11. rujna 1962. i isporučen francuskom trkačkom prvaku Jou Schlesseru koji ga je sa suvozačem Henriem Oreillerom, francuskim skijaškim šampionom, trebao voziti na Tour de France Automobile iste godine. Međutim, Orellier je auto razbio utrkujući se na autodromu Montlhéry južno od Pariza te je poslije od zadobivenih ozljeda preminuo u bolnici. Novine tog vremena kažu da je na Ferrariju pukla guma zbog čega je izletio i dvaput se okrenuo. GTO je vraćen u Ferrari i temeljito obnovljen, zbog čega i nosi dvije godine proizvodnje.

Prodan je 1963. trkaču Paolu Colombu, a godine 1965. dolazi u vlasništvo Fabrizia Violatija, potomka jedne bogate talijanske obitelji. Fabrizio je auto kupio tajno, skrivao ga od obitelji i vozio samo noću spasivši već tada rijedak automobil od otpada.

Kolekcija na rasprodaji

Berlinetta je ostala u vlasništvu Violatijevih punih 49 godina. To nije bio jedini Ferrari koji Violatijevi imaju, riječ je o cijeloj kolekciji pod nazivom Maranello Rosso koja je oblikovana u pravi muzej koji se može i posjetiti u San Marinu. Fabrizio Violati, inače i osnivač Ferrari Cluba Italia, umro je 2010. a sve do smrti ovim je Ferrarijem obilazio sve važnije izložbe klasičnih automobila. Uz najskuplju Berlinettu njegova je obitelj na istoj aukciji prodala još devet Ferrarija, od ukupno 25 u kolekciji, za što su dobili još oko 20 milijuna dolara. Treba reći da nadmetanje za Berlinettu nije prošlo bez uzbuđenja, cijena se dizala nekoliko puta da bi došla do rekordne svote.

Komentara 4

Avatar butcher
butcher
17:39 23.08.2014.

Eh, neki ljudi bas ne znaju kuda sa parama, bolje da je donirao za sirotu i bolesnu djecu nego kupio tu staru kantu, narcisoid (

Avatar adminjepeder
adminjepeder
16:53 22.08.2014.

" Orellier je auto razbio i POGINUO UTRKUJUĆI SE na autodromu Montlhery južno od Pariza te je kasnije od zadobivenih ozljeda PREMINUO U BOLNICI." Ovaj tip je očito imao više nego jedan život.

Avatar Vrijeme
Vrijeme
16:57 22.08.2014.

Nikad mi nece biti jasni ovi sto lupaju milijune u lose stare automobile i mislim da je totalno bez veze. Za takozvane "skupljace umjetnosti" se moze reci isto.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije