STARO IME, NOVI AUTO

Fiat Tipo vraća se sa stilom

Fiat Tipo
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/11
23.03.2016.
u 19:00

S 99.900 kuna za početni benzinski model s 95 KS i solidnom opremom te 110.000 kn za početnog dizelaša, Tipo se nameće kao kompaktni best-buy

Novom kompaktnom limuzinom Fiat je u život vratio staro ime Tipo. Današnji Tipo najprije dolazi kao prostrana trovolumenska limuzina, dok se do kraja godine očekuju još dvije karoserijske izvedbe, klasični hatchback kompakt i karavan.

Fiat Tipo ovoga se tjedna počinje prodavati u Hrvatskoj, a mi smo isprobali prvi raspoloživi primjerak, opremljen snažnijim dizelskim agregatom i srednjim paketom opreme. Model od kojeg talijanski proizvođač s pravom očekuje puno - jer je razvijen kako bi udovoljio potrebama prosječnog europskog vozača - u Hrvatskoj stoji od 99.900 kuna.

Može i dinamično

Za slabiju dizelsku izvedbu trebat će izdvojiti 110.000 kuna, dok Tipo poput isprobanog - sa snažnijim dizelskim motorom i srednjom razinom opreme koja obuhvaća baš sve što je potrebno prosječnom vozaču - stoji od 123.000 kuna.

U ponudi će biti po dva benzinska i dva dizelska motora. Benzinci su atmosferski sa 95 i 110 KS, dok će očekivano traženiji biti dizelaši – 1,3-litreni M-Jet sa 95 KS i 200 Nm okretnog momenta te 1,6-litreni od 120 KS i 320 Nm. Naš testni primjerak pod prednjim poklopcem ima snažniji dizelski motor, koji je izvanredan izbor za ovu obiteljsku limuzinu. Radi uglađeno (iako buku u kabini čujemo malo više nego što bismo htjeli), reagira brzo, ne troši pretjerano.

Uparen je s preciznim 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Materijali, završna obrada i oprema u isprobanom su primjerku na solidnoj razini. Tvrđa je plastika prisutna u manjem dijelu, a dominira gumirana, ugodnija i oku i prstima. Oduševljava konkretan upravljač - mesnatog obruča, ugodan za držanje, direktan, čvrst. Takav je zapravo i opći dojam u novom Tipu. Automobil je robustan i čvrst. Dojam je kao da je napravljen da traje, da izdrži intenzivno košištenje (i) po lošim prometnicama. Ovjes odlično upija sve neravnine s naših cesta. Također, dozvoljava dinamičnije manevre na zavojitim rutama, bez narušavanja udobnosti vožnje.

Interijer je moderan, prepoznatljivo fiatovski dizajniran i ergonomski osmišljen. Sjedala su čvrsta i široka. Putnička kabina nudi impresivnu količinu prostora, kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima. Po mjestu za koljena, Tipo je najbolji u klasi. Naprijed se mogu voziti dvije osobe visoke 188 cm, a straga troje visokih do 180 cm. Uz veliki prtljažnik od za klasu natprosječnih 520 litara.

Dobra početna oprema

I u širinu je Tipo izdašan, pa vozač i suvozač imaju puni komfor za ramena. Prostrana kabina ne čudi zna li se da je novi Tipo nastao na platformi koju koriste Fiat 500L i Fiat 500X. Međuosovinski razmak rastegnut je na 263,6 cm, a ukupna je dužina limuzine 453,2 cm. Fiat je s Tipom uspio u ideji da tržištu ponudi elegantan automobil koji će pružiti odličan omjer uloženog i dobivenog, te nenadmašnu količinu prostora u kabini i prtljažniku. Uz to, novi Tipo odlično se i vozi, a serijskom opremom također ne traži od vozača da se odrekne nekog od potrebnih mu elementa. Serijski donosi, primjerice, svu sigurnosnu elektroniku, šest zračnih jastuka, klimatizacijski i audio uređaj. Testni primjerak za 123.000 kn ima i parkirne senzore, maglenke, 16-inčne alu naplatke... S novim Tipom Fiat se u C segment zaista vratio u velikom stilu.

>> Što smo ove godine vidjeli u Ženevi

>> 100 noviteta 2016. stiže u Hrvatsku

Ključne riječi

Komentara 9

KA
kažemja
21:34 23.03.2016.

Tipo je bio odličan auto u svoje vrijeme. Izgled ovog novog mi je ok, nadam se da je i kvaliteta takva. U motore ne sumnjam, talijani su oduvijek znali napraviti dobar motor.

Avatar Olujni
Olujni
23:22 25.03.2016.

Za 100.000 kn se moze kupiti Hyundai i30 koji je svemirski brod za ovaj Tipo!

Avatar NeNormalan
NeNormalan
14:02 25.03.2016.

Ne kužim zašto mi je obrisan komentar u kojem kažem da mu je velika mana nedostatak petih vrata, što značajno umanjuje mogučnosti prevoza većih predmeta u prtljažniku

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije