Automobili na struju i automatizirana vožnja glavne su teme 67. frankfurtskog sajma automobila. Sasvim očekivano, budući da su već dvije godine od izbijanja afere Dieselgate, a pogotovo u zadnjih nekoliko mjeseci, njemački proizvođači izloženi velikim kritikama zbog fokusiranja u strojogradnji automobila na fosilna goriva, dok su Japanci, pa i Korejci te Amerikanci s naprednim Tesla Motorsom, ispred njih u razvoju automobila pokretanih strujom. Tako su se svi njemački proizvođači na domaćem terenu predstavili elektroautomobilima. Doduše konceptima, koji će na tržište stići za dvije-tri godine, dok je sadašnjost ipak temeljena na automobilima s konvencionalnim motorima.
VW je tako sa svojim konceptom I.D. Crozz kao križancem SUV-a i kupea na električni pogon s 500 km dometa s jednim punjenjem koji na tržište stiže 2020. godine, električnom reinkarnacijom legendarnog Bullija I.D. Buzz-om koji stiže 2022. i gradskim električnim automobilom I.D. koji će biti predstavljen uz novu generaciju VW Golfa 2020. najavio strategiju prema kojoj će do 2025. godine nuditi 23 potpuno električna modela. U tu će svrhu u sljedećih pet godina uložiti šest milijardi eura.
Još brži BMW i3s
Uz to najavljuju međusobno dopunjavanje dizelskih i benzinskih motora s električnim pogonom, ali i u idućih nekoliko godina zadržavanje benzinskih i dizelskih motora. No, plan je jasan – struja je budućnost i to ne tako daleka kako se možda činilo prije Dieselgatea.
Mercedes je, pak, najavio da će vrlo skoro u ponudi imati deset serijskih električnih automobila, a predstavio je studiju futurističke A-klase na elektropogon – EQA Concept - a uz nju i Smart Vision EQ ForTwo Concept koji ne samo da je potpuno električan već i samovozeći automobil.
Audi, trenutačno najnapredniji proizvođač u autonomnoj vožnji na svijetu koji u novom serijskom modelu A8 prvi put nudi autonomnu vožnju 3. razine (od 5), predstavio je dva koncepta – Alaine koji nudi 4. razinu autonomne vožnje (potpuna automatizacija na autocesti i u garaži), dok dizajnerski koncept Aicon ide još korak dalje u pilotiranoj vožnji te uopće nema upravljača ili papučica. Dakako, oba koncepta su električna.
Bavarski gigant BMW od svih je njemačkih proizvođača ipak najdalje otišao u elektrifikaciji svojih automobila. Jedini ima zasebno razvijen električni model - BMW i3, koji je predstavljanjem u Frankfurtu dobio jaču verziju i3s sa 184 KS. Do stotke ubrzava za 6,9 sekundi, a domet mu je ostao ispod 200 km.
U Frankfurtu je predstavio i koncept električnog Minija koji bi u serijsku proizvodnju trebao 2019. te novi koncept BMW i5, električnu limuzinu s dometom od 600 km koja na tržište, gdje će konkurirati Teslinu Modelu 3, treba stići 2021. godine.
Renault je pokazao koncept Symbioz s četiri elektromotora s ukupno 680 KS, Honda je predstavila električni Urban EV Concept s retro izgledom koji stiže 2020. godine te hibridnu izvedbu SUV-a CR-V koji stiže iduće godine. A svoj prvi hibrid koji se može puniti na zidnu utičnicu predstavio je Opel u svom novom modelu SUV-a, Grandlandu X.
Rimac Automobili tajno na IAA
Tesla Motors u Frankfurtu nije izlagao, baš kao ni cijeli niz važnih proizvođača poput Fiata, Peugeota, Volva ili Nissana, koji je u isto vrijeme u Japanu predstavio serijsku drugu generaciju najprodavanijeg automobila na struju na svijetu Leafa s dometom od 388 km, koja je dostupna već danas.
Ni hrvatski Rimac Automobili nisu izlagali na IAA, što ne znači da njihovi uređaji nisu bili prisutni na sajmu. Dapače, sudjelovali su u razvoju nekih od predstavljenih modela, ali zbog poslovne tajne i zato što tako želi taj proizvođač to ne smiju objaviti. Ali, saznali smo da će iduće godine u Ženevi predstaviti svoj novi model, također superautomobil na struju koji će biti nešto prostraniji od Concepta-One.
U Frankfurtu je izlagalo i nekoliko kineskih proizvođača s konceptima auta na struju. Nakon neuspješnih pokušaja dolaska na europsko tržište s automobilima na fosilna goriva, sada imaju novu priliku s autima na struju. A baš uoči salona stigla je i vijest kako kineske vlasti vrlo brzo žele automobile na fosilna goriva zamijeniti elektroautomobilima te postati svjetski lideri u proizvodnji vozila na struju. Thunder Power, koji je uložio 80 milijuna eura u razvoj i istraživanje električnih vozila, predstavio se konceptom SUV-a na struju koji na tržište treba stići 2019., a njihova električna limuzina već iduće godine. Tvrtka Wey, iza koje stoji kineski gigant Great Wall predstavila je električni koncept XEV, koji podsjeća na Teslin Model X.
zasto moraju biti tako ruzni? ko da zele odvratiti ljude od kupnje. niti je aerodinamican dizajn, niti ugodan oku.