Jednovolumenska verzija najpopularnijeg kompakta - VW Golf Sportsvan - od ovoga se tjedna može naći u hrvatskim salonima. U prodaji je po cijeni od 136.121 kuna, za benzinsku izvedbu pokretanu 1,2-litrenim motorom od 85 konja.
Na izbor sedam motora
Na izbor su još benzinci 1,2 TSI sa 110 KS te 1,4 TSI sa 125 i 150 konja. Dizelska ponuda cjenovno starta od 159.139 kn. Početna cijena podrazumijeva 1,6 TDI motor od 90 konja, a u ponudi je i inačica od 110 KS, kao i 2,0 TDI sa 150 konjskih snaga. Ovisno o motoru, uz osnovni ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa na raspolaganju je i 6-stupanjski ručni mjenjač te automatski DSG sa sedam stupnjeva prijenosa. Novi motori donose 20 posto nižu potrošnju.
Nasljednik Golfa Plus potpuno je novi automobil, nastao na novoj MQB modularnoj platformi. Golf Sportsvan, bilo serijski, bilo opcijski, ima sve sustave potpore vozaču koje nudi i Golf. Primjerice, donosi multikolizijsku kočnicu, radio sustav s 5-inčnim dodirnim ekranom, za 18 cm pomičnu i u tri dijela preklopivu stražnju klupu, naslone za leđa straga podesive po nagibu, bez doplate se mogu izabrati četiri boje... Sportsvan nudi i izbor profila vožnje u četiri unaprijed konfogurirana moda (Normal, Comfort, Sport, Eco) kao i jedan profil (Individual) koji vozač može sam podesiti. Korisna opcija je i senzor za pomoć pri isparkiravanju.
Sportsvan je od prethodnika duži 134 mm te ima 107 cm veći međuosovinski razmak. Niži je i širi, ali i 90 do 100 kg lakši. Dug je 433,8 centimetara.
Prtljažnik mu prima od 500 litara u osnovnoj postavi, preko 590 l kad su stražnja sjedala pomaknuta naprijed, do 1520 l s preklopljenim stražnjim sjedalima, kada je na raspolaganju gotovo ravna podnica prtljažnika.
Nizak utovarni prag
Opcijski se nudi i preklopivo sjedalo suvozača, s kojim se u Sportsvanu mogu prevoziti predmeti duži od dva i pol metra. Kod utovara je koristan i nizak utovarni prag (65,2 cm). S obzirom da je Sportsvan namijenjen onima koji žele Golf, ali trebaju više prostora korisno je znati da je od Golfa 8,3 cm duži te ima 120 odnosno 250 l veći prtljažnik.
Zijeeeev.... dosadnog li prometala, kao i većina vozila iz WAG koncerna. VW je imao dva auta koja su ličila na nešto - Passat CC i Scirocco. Redizajnom CC-a ostao je samo Scirocco. Ovo ostalo kao da jedno te isti template rastežu u autocadu prema potrebi - od pola do tuarega, isto kao audi. Ne razumijem tu narodnu fascinaciju narodnim automobilima...