Koliko ste puta danas provjerili svoj mobitel? Ako su Googleovi podaci točni, vaš odgovor je negdje između nula i 125 puta. Ta sklonost prema neprestanom “čekiranju” mobitela bio je temelj za izgradnju Android Weara, platforme za nosive gadgete, piše Engadget u izvještaju s velike Googleove konferencije za developere. Google je još u ožujku predstavio verziju Androida namijenjenu nosivim uređajima poput pametnih satova, a na konferenciji prikazani su i Samsungov, LG-jev i Motorolin pametni sat koji će raditi na tom OS-u i koji bi se uskoro trebali pojaviti u prodaji. Android Wear je koncept koji bi trebao postati standardan na svim budućim pametnim satovima.
Android vlada uređajima
Funkcioniranje OS-a temeljeno je na glasu, tako da je interakcija sa satom moguća a da se ne dodiruje ekran smartphonea. Wear nije platforma kojoj je cilj da neki od nosivih gadgeta zamijeni pametni mobitel već mu je cilj da Android proširi izvan njega i sve poveže. Naime, novi Googleov operativni sustav Android L sadrži i Wear odnosno proširuje ga, pojasnio je David Singleton, direktor u Googleu.
Kako objašnjavaju u Googleu, više neće biti potrebno otključavati mobitel i pretraživati restorane i najbolje preporuke, Wear će znati i lokaciju i vaše želje i vodit će vas korak po korak prema cilju i ostvarivanju vaših želja. Dakle, Android L imat će i pametno otključavanje zaslona koje će omogućiti otključavanje zaslona bez unosa PIN-a, ako telefon zaključi da se korisnik nalazi na “sigurnoj” lokaciji. Kako je funkcioniranje OS-a temeljeno na glasu, više neće biti potrebno dodirivati ekran. Vaš je telefon i dalje mozak i hardver koji vas poznaje. Wear sluša i služi. Wear je platforma koja povezuje pametni svijet, u kojem bi tehnološke barijere trebale nestati i biti jednostavnije. Android Wear trebao bi postati jedinstveni ekosustav budućnosti. Wear je zapravo primjer internetskih stvari koje su već poznate, no s obzirom na velike potencijale Googlea i raskoš njegovih gadgeta i ponude, naravno da je i puno širi i korisniji.
U modi su nosivi gadgeti
Kada se radi o internetu stvari, posljednja istraživanja pokazuju da ima sve više poklonika narukvica, satova... Kako piše GWI u svom recentnom istraživanju koje je obuhvatilo 170.000 internetskih korisnika na 32 tržišta, već 20 posto ljudi koristi nešto od nosive ponude. Dok je za kupnju ili samo nošenje zainteresirano njih 43 posto. Prednjače muškarci, njih 69 posto želi nosivi gadget, za razliku od 54 posto žena. Naravno, čak 73 posto mladih između 16 i 34 godine želi nosivi gadget, dok ih je u skupini od 55 do 64 godine 33 posto. Zanimljivo je da su stanovnici Sjeverne Amerike, prema tom istraživanju, najmanje zainteresirani za nosive gadgete, samo njih 45 posto, dok je Latinska Amerika dostigla postotak od 73, a Europa od 48 posto.