Pucanje guma može se dogoditi u bilo kojeg dijelu godine, no kombinacija vrućine i preniske razine zraka u gumama čini ih posebno sklonima pucanju tijekom ljeta.
Bočne stijenke guma se savijaju tijekom vožnje i površina te je površina gume na asfaltu veća, dolazi do povećanog trenja, što povisuje njihovu temperaturu. Ako je tlak u gumi u skladu s propisanim, tada je stvorena toplina minimalna.
Međutim, u slučaju da je tlak u gumi nizak, bočne stijenke su mnogo fleksibilnije, dijelom naliježu na asfalt i stvaraju puno više topline. Kad se tim uvjetima 'doda' još i ljetno sunce koje pridonosi visokoj temperatura asfalta, dolazi do uvjeta koji omogućuju da se guma raspadne, piše HAK revija.
Svake godine u SAD-u, primjerice, se dogodi najmanje 11.000 sudara koji su povezni s neispravnošću guma, pri čemu su 733 osobe smrtno stradale 2016. godine, procjena je Nacionalne uprave za sigurnost prometa na cestama Amerike. Pretpostavlja se kako sve te nesreće nisu bile zbog pucanja guma, ali su ovi defekti svakako doprinijeli toj brojci.
Kako ne bi došlo do pucanja guma, stručnjaci savjetuju da se često pregledavaju gume i da budu napuhane do preporučene vrijednosti.
VIDEO: Prošli tjedan policija je u Zagrebu ulovila 113 pijanih vozača!