Otkad se Nico Rosberg uključio u prvenstvo Extreme E, atraktivno natjecanje u vožnji električnih SUV-ova na nekima od najzabačenijih mjesta na svijetu, svi su se pitali možemo li očekivati nastavak slavnog rivalstva između njega i Lewisa Hamiltona. Ti su slavni vozači okupili svoje momčadi, Rosberg Xtreme Racing i Hamilton X44, koje će morati svladati razne izazove u borbi za prvo mjesto na ovome prestižnom natjecanju.
Poznato je da je odnos toga dvojca prožet rivalstvom i natjecateljskim duhom još otkad su sudjelovali u Formuli 1, odnosno otkad su između 2013. i 2016. bili vozači Mercedesa. Dok su bili članovi iste momčadi, Hamilton i Rosberg u četiri su sezone osvojili 54 utrke od njih ukupno 78. Britanski je vozač ostvario 32 pobjede, a na postolje se popeo 55 puta, pri čemu je 42 puta ostvario bolji plasman od Rosberga, koji je pobijedio 22 puta, dospio na postolje 50 puta i ostvario bolji rezultat od Hamiltona 36 puta. Naslov svjetskog prvaka u Formuli 1 u tom je razdoblju Lewisu Hamiltonu pripao dva puta, a Rosbergu jedanput.
Međutim, Lewis Hamilton smatra da je Extreme E mnogo više od natjecanja.
„Ovu utrku posebno dojmljivom ne čini natjecanje, nego poruka koja se prenosi cijelom pričom. Svatko od nas ima moć promijeniti svijet nabolje i mnogo mi znači što svoju ljubav prema utrkama i svoju ljubav prema našem planetu mogu iskoristiti kako bih unio pozitivnu promjenu. Zbog svojih ambicija i obveza prema Mercedesu u Formuli 1 ne mogu osobno sudjelovati u vožnji po tim čarobnim krajolicima, no nastojat ću utjecati na članove svoje momčadi i pomoći im svojim savjetima. Uzbuđen sam što ću u ovome novom prvenstvu imati priliku igrati drukčiju ulogu, odnosno pokušati ostvariti viziju održiva svijeta prožeta jednakošću“, rekao je Lewis Hamilton.
Otkad se povukao iz Formule 1, Nico Rosberg počeo je ulagati u električne utrke, odnosno u Formulu E, i vrlo je predan ekološki prihvatljivim i održivim tehnologijama.
„Extreme E nevjerojatna je prilika za poticanje djelovanja u borbi protiv klimatskih promjena, jedne od najvećih prijetnji s kojima se naš planet danas suočava. Otkad sam se povukao iz Formule 1, svoju sam karijeru posvetio održivim tehnologijama, stoga me činjenica da ono u što vjerujem mogu povezati sa svojom ljubavlju prema utrkama ispunjava velikim zadovoljstvom“, rekao je Rosberg.
MOMČADI
Osim Hamiltona (X44) i Rosberga (Rosberg Xtreme Racing) u ovo su se prvenstvo uključili Mattias Ekström i Thomas Biermaier (ABT), Rupert Svendsen-Cook i Jack Clarke (Veloce Racing), Zak Brown i Catie Munnings (Andretti United), Chip Ganassi i Mike Hull (Chip Ganassi Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Miguel Valdecabres i Joan Orus (QEV) te Ulrich Fritz (HWA).
DOBRO DOŠLI: ODYSSEY 21
Sve momčadi, uključujući Hamiltonovu i Rosbergovu, imat će priliku voziti posve nov model električnog SUV-a koji je posebno dizajniran za ovo prvenstvo. Trkaći automobil Extreme E, dužine 440 cm, širine 230 cm i visine 186 cm, ne čini se odviše različitim od konvencionalnih SUV-ova. Međuosovinski razmak od 300 cm također zvuči posve normalno. Sličnost prestaje kada stignemo do vršne snage modela ODYSSEY 21, koja iznosi 544 konjske snage, što taj automobil čini doista dojmljivom silom – posebice s obzirom na to da ne teži više od 1.650 kilograma. Divljenja vrijedni podatci o ubrzanju stoga nisu nikakvo iznenađenje: pogonjen dvama električnim motorima trkaći automobil Extreme E ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže u samo 4,5 sekunde. Taj mega-SUV usto mirno svladava nagibe od 55 stupnjeva.
To vozilo posebnim čine i gume Continental, posebno izrađene za ovu prigodu. Razvijajući ih, dizajneri su se prvo okrenuli proučavanju ograničenja performansi i elastičnosti nekoliko prokušanih proizvoda visokih performansi. Kao referentnu točku za daljnji razvoj odabrali su gume Continental CrossContact LX. Konačni su proizvod jedne od najtvrđih guma koje su ikada proizvedene: CrossContact Extreme E. Promjer tih guma iznosi 37 inča, široke su 12,5 inča, a namijenjene su kotačima od 17 inča. Uzorak gaznog sloja optimiziran je za vrhunsku učinkovitost na svim terenima, a odlikuje se savršenim spojem rebara i džepova za najbolje moguće prianjanje na svim terenima. Blokovi gaznog sloja ojačani su dodatnim poddubinskim elementima i odbojnicima za kamenčiće kako bi se iz gaznog sloja izbacili komadići šljunka i veći kamenčići koji se mogu zaglaviti u njemu.
ODREDIŠTA OD KOJIH ZASTAJE DAH
Sezona počinje u oazi Al-Ula u Saudijskoj Arabiji (20. i 21. ožujka), zatim se seli na basnoslovno ružičasto jezero Retba u Senegalu (29. i 30. svibnja) pa se nastavlja u Kangerlussuaqu („velikom fjordu“) na Grenlandu (28. i 29. kolovoza). Sljedeća je točka natjecanja smještena u brazilskoj državi Pará (23. i 24. listopada), a vrh Južne Amerike, prekriven ravnicama argentinske Patagonije, rezerviran je za veliko finale (11. i 12. prosinca).