ZAŠTITA POTROŠAČA

Hrvatski potrošači teško se izbore za svoja prava, čak i kad su prevareni

Gužve ispred zagrebačkih trgovačkih centara zbog Black Fridayja
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/4
01.11.2024.
u 15:29

Mnogi povratak neispravnog proizvoda u trgovinu ili žalbu zbog krive naplate smatraju gubitkom vremena i ništa ne poduzimaju

Ciljanom kupnjom na akcijama četveročlana obitelj na hrani i higijenskim potrepštinama mjesečno u prosjeku može uštedjeti i 180 eura, čulo se na jučerašnjem okruglom stolu "Kako do ušteda i boljih osobnih financija" u povodu Svjetskog dana štednje. Iako je službena stopa inflacije (3-4%) ove godine znatno smanjena u odnosu na rekordnu 2022., inflacija te cijene pojedinih namirnica koje i ove godine rastu dvoznamenkasto i dalje su vodeći problem koji Hrvati ističu u svim relevantnim istraživanjima. – Postoji nekoliko načina kako trošiti pametnije. Primjerice, evidencijom svojih troškova građani smanjuju impulzivnu kupnju i lakše uočavaju gdje im odlazi novac, koliko su puta naručili hranu, jeli u restoranu, potrošili previše na putovanju, u izlasku... Kad vidite koliko se novca troši na stvari koje nam nisu neophodne, shvaćate koliko možete uštedjeti i taj novac uplatiti u štednju. Osim toga, evidencijom troškova lakše pratite rast cijena, kao i trgovine, restorane i druga mjesta koja najviše odgovaraju vašem budžetu – rekao je Toni Milun, profesor matematike i organizator konferencije Financijska pismenost.

U racionalnijoj raspodjeli kućnog budžeta građanima pomaže i besplatna aplikacija za akcije i uštede 360 Promo koju je ove godine preuzelo više od 190.000 hrvatskih građana. Josip Muller, kreator aplikacije, kaže kako 360 Promo, koji se svakodnevno ažurira, pruža jednostavnu pretragu svih akcijskih ponuda hrvatskih trgovaca, radno vrijeme trgovina nedjeljom, mogućnost pohrane svih loyalty kartica na jednom mjestu... Potrošači mogu složiti svoj popis za kupnju i aplikacija im otkriva koji su od tih proizvoda na akciji i u kojoj trgovini – rekao je Muller, ističući kako se uz ciljanu akcijsku kupnju samo u dvije trgovine na robi široke potrošnje mjesečno može uštedjeti oko 30% od redovne cijene.

Državni tajnik Ministarstva gospodarstva Ivo Milatić naglasio je kao je Vlada u vrijeme najveće inflacije ograničila cijene na osnovnim namirnicama i uvela portal za praćenje cijena, subvencijama je ograničila cijene goriva i električne energije te tako spriječila još veće udare na kućne budžete građana. Još je, tvrdi on, aktivan niz mjera koje i dalje olakšavaju građanima nošenje s inflacijom, a Vlada podržava i privatne inicijative koje građanima pomažu da uštede i da se lakše nose s visokim cijenama.

– Brojne institucije imaju odjele za zaštitu potrošača, no građani ne dobivaju dovoljno informacija – rekla je pak Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača. Prema istraživanjima, Hrvatska je po informiranosti potrošača opetovano na zadnjem mjestu u Europi. Dodatni je problem i određena pasivnost građana, koji recenzije i iskustva o trgovcima i njihovim proizvodima čitaju tek nakon što su prevareni, a povratak neispravnog proizvoda u trgovinu ili žalbu zbog krive naplate smatraju gubitkom vremena i često ništa ne poduzimaju po tom pitanju – zaključila je Knežević. 

GALERIJA Jeste li znali za ovu skulpturu? Posvećena je ugroženoj vrsti, evo gdje se nalazi
Gužve ispred zagrebačkih trgovačkih centara zbog Black Fridayja
1/14

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije