legends of dawn

Igrica još nije ni izašla, a Veles i Perin već su zaradili 240.000 kuna

'18.01.2013., Zagreb - Marko Banjac, jedan od inzenjera koji su napravili igricu Legends of Dawn, a financirao najjaci Crowdfunding portal. Photo: Anto Magzan/PIXSELL'
'Anto Magzan/PIXSELL'
29.01.2013.
u 18:00

Na igri su radili pet godina i koristili svoje programerske alate

– Mi volimo ono što radimo, nama to nije samo posao – kaže Marko Banjac, suvlasnik tvrtke Dreamatrix, čija je videoigra \"Legends of Dawn\" prvi hrvatski projekt odabran na Kickstarteru, najjačem portalu na svijetu za financiranje kreativnih projekata, zaradivši prednarudžbama 240 tisuća kuna, a igra na tržište tek treba izaći za otprilike mjesec dana.

Starohrvatska božanstva

Vrlo smo sretni zbog pozitivnog i velikog odjeka jer je jedno napraviti igru, a sasvim nešto drugo plasirati je – zadovoljan je Banjac, čija tvrtka uspješno djeluje cijelo desetljeće. Na igri su radili pet godina, a osim što je napravljena njihovim vlastitim programerskim alatima, posebnost LOD-a je što sudbinu igrača određuju drevna starohrvatska božanstva poput Velesa, Peruna i Svaroga, a važnu ulogu ima i glagoljsko pismo.

– U svijetu videoigara za takve likove obično se koriste imena skandinavskih i germanskih božanstava, što nije slučajnost jer države daju mnogo novca kako bi promovirale vlastitu kulturu i ovim putem. Stoga smo odlučili neke od naših likova nazvati po starohrvatskim božanstvima – kaže Banjac.

Igra u kojem igrač \"ulazi\" u fantastični svijet videolikova smještena je na kontinentu Narr, sa slobodom kretanja te pričom epskih proporcija. LOD je izrađivao brojne kreativce, od pisaca, programera, skladatelja, do crtača, tim ljudi koji je u najintezivnijim danima imao i po 20-ak suradnika. Za izradu videoigre potrebno je mnogo novca, a neke od najpoznatijih svjetskih igara imaju proračune veće i od hollywoodskih hit filmova. U europskim zemljama igre su stavljene u istu kategoriju kao i film, što olakšava dobivanje raznih državnih potpora za razvoj.

Ili smo dobri ili nismo

– Poticaji koji se preko HAVC-a daju za film trebali bi se kanalizirati i za računalsku industriju, barem bi trebala postojati nekakva mala strategija. Svuda u svijetu film je izjednačen s igrama – objašnjava Banjac, kojeg su nakon uspjeha na Kickstarteru kontaktirali brojni svjetski mediji. Činjenica da je jedna nezavisna, mala tvrtka iz Hrvatske uspjela postići uspjeh na svjetskom tržištu, gdje vlada golema konkurencija, sama po sebi je intrigantna, a kako Banjac kaže, jednostavno je – ili smo dobri ili nismo. Ovo ipak nije prvi uspjeh za Dreamatrix jer su 2008. s igrom \"Space Force: Rogue Universe\" nominirani od strane Britanske akademije za film i video umjetnost (BAFTA - britanski Oscar) za najsvemirsku simulaciju godine, prevedenu na 15 jezika.

Komentara 1

AK
akil
19:05 29.01.2013.

Tiho!Ako Linić čuje eto porezne mašine!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije