Gotovo pa je i nepotrebno ponavljati kako svaki proizvođač koji razmišlja o budućnosti već sada ima dva, tri SUV ili crossover modela u svojoj ponudi, jer je riječ o segmentu koji rapidno raste. To već odavno znaju i u Hyundaiju koji je nakon modela Grand Santa Fe, Santa Fe i Tucson odlučio predstaviti i najmanjeg člana SUV klana - model Kona. Nastao je na platformi s međuosovinskim razmakom od 260 centimetara te broji 416,5 cm u duljinu i 180 cm u širinu.
Nositelj prodaje
Hyundai ovdje ništa ne prepušta slučaju. Želi ‘zahvatiti’ što širi krug kupaca, a to nam pokazuje nekoliko stvari. Donekle žele napraviti odmak od ostalih, već poznatih modela iz ponude, pa u reklamnim materijalima ne govore Hyundai Kona, već ‘KONA by Hyundai’. Također, poznato je da u ovom gradskom segmentu u pravilu dolaze modeli samo s pogonom na prednju osovinu, a s obzirom da bi Kona na mnogim tržištima trebala biti nositelj prodaje ili u samom vrhu, u Hyundaiju su odlučili ponuditi i verziju s pogonom na sva četiri kotača.
Kona bi u hrvatske prodajne salone trebala stići za manje od mjesec dana, a odmah na početku prodaje tu će se naći dva benzinska motora. Početni je 1,0 T-GDI, trocilindraš sa 120 KS te 172 Nm maksimalnog okretnog mometa. Dolazi upregnut 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te pogonom na prednju osovinu. Jači, 1,6-litreni T-GDI sa 177 KS i 265 Nm okretnog momenta ima pogon na sva četiri kotača, dok je za prijenos momenta zadužen 7-stupanjski DCT mjenjač s dvostrukom spojkom. Ovom modelu do 100 km/h treba svega 7,9 s.
Tijekom proljeća trebao bi doći i novi 1,6-litreni dizelski motor, koji će u osnovnom izdanju uz 6-stupanjski ručni mjenjač isporučivati 115 KS. Snažnije izdanje od 136 KS i 320 Nm okretnog momenta uz 7DCT mjenjač bit će raspoloživo s prednjim ili 4x4 pogonom. Da je Kona pravi SUV model pokazuje nam i 17 cm udaljenosti podnice vozila od podloge, što svakako olakšava penjanje na rubnjake ili pak izlete izvan asfaltiranih prometnica.
Može i po blatu
Dva dana druženja na prometnicama Barcelone i okolice - kada smo imali priliku isprobati Konu i na blatu - pokazala su nam da u Hyundaiju s opravdanjem vjeruju u uspješnost novog modela. Automobil djeluje čvrsto, a dizajnerskim detaljima i robusno. Unutrašnjost osigurava vrlo solidnu prostranost, a auto se i vrlo dobro vozi. Odabrani materijali na modelu koji smo vozili, a riječ je o najopremljenijoj verziju, na vrlo su visokom nivou.
Početna cijena Kone s 1,0-litrenim turbobenzincem sa 120 KS je 120.000 kuna, dok 1,6-litrena izvedba sa 4x4 pogonom i 177 KS te najjačom opremom stoji 207.990 kuna.
I onda ovi pricaju da korejci nemaju nista.