Ford s posljednjih nekoliko generacija odavno poznatih modela, poput Focusa i Mondea, postupno cilja sve više prema premium konkurentima. Nadolazeći Edge, međutim, neće okolišati, već je odmah kao glavne suparnike zacrtao modele poput Mercedes GLE, BMW X5 ili Jeep Grand Cherokeeja. Zvuči malo preambiciozno za Ford, zar ne? Zapravo, ciljevi potpuno novog velikog SUV-a itekako su realni kada se uzme u obzir sve što nudi, a kao što smo se uvjerili na nedavnoj svjetskoj prezentaciji, nudi uistinu puno. Ipak, glavni konkurent bi mu trebao biti VW Touareg, a u toj klasi su tu i korejci Kia Sorento i Hyundai Santa Fe.
Tiha i uglađena vožnja
Aktualni Ford Edge već je dvije godine poznat američkim kupcima, no 480,8 centimetara dug SUV koji vidite na fotografijama nije isti automobil koji se prodaje preko Atlantika, već model posebno prilagođen ukusima Europljana. Najznačajnije što dijeli s tamošnjim SUV-om jest Fordova globalna C/D platforma koju koriste Mondeo, S-Max i Galaxy, kao i dizajn. Premda izvana nije revolucionaran, ne može mu se poreći dinamičnost, prepoznatljivost i, barem u nekim detaljima, premium dojam.
Unutrašnjost nije osobito maštovito izvedena, ali je iznimno kvalitetno izrađena i vrlo, vrlo prostrana. Na stražnjim sjedalima nudi puno mjesta i za visoke putnike. Ni prtljažnik čiji raspon varira od 602 do 1847 litara nije zanemariv. Osim udobnosti, Edge donosi i uistinu puno naprednih rješenja, kao što je vrlo inventivan Active Noise Control sustav koji putem tri mikrofona “sluša” nepoželjne zvukove i zatim ih poništava emitiranjem kontra-zvukova iz zvučnika. Rezultat je iznimno tiha i uglađena vožnja koja je po nedostatku buke gotovo na razini luksuznih limuzina.
Veliki SUV na europskom se tržištu nudi s dvije izvedbe dvolitrenog TDCi dizelaša poznatog iz Mondea. Početna verzija ima jedan turbopunjač, 180 KS, 400 Nm i 6-stupanjski ručni mjenjač, a snažnija raspolaže s dva turbopunjača, 210 KS, 450 Nm i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. U oba slučaja Edge dolazi s pogonom na sve kotače, a premda se na papiru ne čine impresivnima, performanse su u stvarnosti vrlo dobre. Verzija sa 180 KS s mjesta do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi i postiže 200 km/h, a ona sa 210 KS isti sprint ostvaruje pola sekunde ranije i ima 11 km/h višu brzinu. Koji god dizelski motor odabrali, oba u kombiniranom prosjeku troše 5,8 l/100 km te dolaze sa start-stop sustavom.
Udoban i dinamičan SUV
Osim impresivnom uglađenošću, Edge se u vožnji ističe podatnim ovjesom koji glatko upija sve rupe na koje naiđe, kao i brzim izmjenama izvedbe s automatskim mjenjačem. Ako je vozač raspoložen, dobrim će se pokazati i u zavojima, osobito s odličnim aktivnim servoupravljačem, a na skliskim podlogama dobro funkcionira i pogon na sve kotače koji je u stanju sprijeda ili straga prebaciti snagu u manje od 20 milisekundi. Edge uskoro stiže u Hrvatsku, cijene još nisu poznate, a u Njemačkoj je početna 42.900 eura.
pa nije Tuareg u klasi koreanaca