Druga generacija iznimno uspješnog Range Rover Evoquea, automobila čija je prva generacija bila pionir premium kompaktnih SUV automobila i u osam godina na tržištu prodana je u gotovo 800.000 primjeraka, nedavno je stigla na naše tržište. Evoque je zapravo spasio Jaguar Land Rover, jer je u turbulentnim go dinama nakon velike gospodarske krize kada je ponos britanske autoindustrije preuzeo indijski TATA Motors, kultni proizvođač terenskih automobila, očajnički trebao pravi bestseler. I s Evoqueom je pogodio! I okolnosti su mu išle na ruku jer su kupci u svim dijelovima svijeta jednostavno poludjeli za SUV automobilima, a Land Rover i pogotovo njegov luksuzni brend Range Rover desetljećima su bili najbolji na svijetu u proizvodnji upravo takvih automobila – uglađenih terenaca s luksuznim štihom.
Dakako, i dizajneri su zaslužni za uspjeh, jer Evoque je svojom pojavom 2011. godine iza zvao kolektivnu zaljubljenost u njegov izgled i gabarite. Napokon su, oni koji si takve auto mobile mogu priuštiti, dobili luksuzni SUV koji se zbog kompaktnih dimenzija odlično snalazi u gradskoj vožnji u kojoj je klasični Range Rover sa za grad nezgrapnim dimenzijama jednostavno nepraktičan. A i žene su napokon dobile cool premium automobil kompaktnih SUV dimenzija. To je nasljeđe prve generacije i nije bilo lako inženjerima i dizajnerima Land Rovera u kreiranju nasljednika. Dizajnerski je novi Evoque bliži drugim automobilima iz njihove game, više se ne izdvaja toliko po izgledu, a najsličniji je za broj većem Velaru. Ali, ni izgledom ni dimenzijama nije se previše udaljio od originala, što je i logično budući da je prva generacija bila toliko uspješna.
Unutrašnjost, u kojoj je naglasak na high-tech rješenjima s potpuno digitalnim instrumentima podijeljenim na tri velika visokorazlučiva ekrana, također je preuzeta od Velara. Najviše fascinira položaj sjedenja za upravljačem, jednostavno upravljanje i udobnost. Evoque kao da lebdi cestom i velike jastučaste uspornike prolazi poput kakvih kamenčića te se s rupama na cesti obračunava suvereno. Pomislili smo da je opremljen zračnim ovjesom kojega nema, ali tu je novi stražnji ovjes “Integral Link” i prednji MacPherson Hydrobush s izolatorom vibracija koji pojačavaju udobnost u vožnji istodobno smanjujući buku u kabini. Bez obzira na to što je ovjes izuzetno mekan, to nije utjecalo na vozne karakteristike pa se Evoque može voziti vrlo dinamično.
Dimenzije, dužina od 437 centimetara i 268 cm međuosovinskog razmaka, odlično su pogođene pa ih nije bilo potrebe mijenjati. Evoque je bez obzira na kompaktne dimenzije u unutrašnjosti razmjerno prostran i može bez problema biti i obiteljski automobil, pogotovo kad se u obzir uzme obujam prtljažnika od maksimalnih 591 l. A da je Evoque pravi Range Rover, dokazuju njegove ozbiljne terenske sposobnosti – 21,2 cm odignutosti od tla, pristupni kut od 22,2° i izlazni kut od 30,6°, kao i maksimalna dubina vodenog gaza od 60 centimetara.
Testni model opremljen je pogonom na sve kotače i početnim 2-litrenim dizelašem sa 150 KS uparenim s 9-stupanjskim automatikom. Bili smo pomalo skeptični prema početnom motoru jer nude se još dizelaši sa 180 i 240 KS, ali nepotrebno. I početni motor s mild-hybrid tehnologijom nudi uglađen rad i dinamične performanse (11,2 s do stotke i 196 km/h najveće brzine) koje će zadovoljiti većinu kupaca uz štedljivu potrošnju goriva. U mješovitoj vožnji izmjerili smo 7,7 l/100 km. Jedna je od posebnosti novog Evoquea i “ClearSight interior rearview mirror”, odnosno unutarnji retrovizor s kamerom umjesto zrcala. Na korištenje se treba naviknuti, a prednost mu je širi kut koji se projicira. Baš kao i u novoj Toyoti RAV4 u kojoj smo nedavno prvi put isprobali ovakav sustav, jednostavnim se klikom ekran prebacuje na klasično zrcalo, pa ako se ne možete naviknuti na novotariju, jednostavno koristite retrovizor na konvencionalni način. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ovaj sustav – koji nesumnjivo ima prednosti – u dogledno vrijeme postati standard u svim automobilima.
Novi Evoque je pun gadgeta i zaista je tehnološki jedan od najnaprednijih automobila. Primjerice, nudi i ClearSight Ground View, kameru koja projicira sliku podloge ispod podnice, što pomaže pri vožnji terenom. To je jedinstven sustav na tržištu i zaista je dojmljiv te pomaže u vožnji izvan asfalta kada iz kabine jednostavno ne možete vidjeti što je na putu. Uz pomoć ovog sustava vidite što je ispod automobila. Cijena Evoquea kreće od 338.035 kuna, a za testni primjerak s dizelašem od 150 KS i 9-stupanjskim automatikom te AWD pogonom uz SE R-Dynamic opremu i još dug popis dodatne opreme treba izdvojiti 511.000 kuna. Puno? Malo nije, ali Range Rover je uvijek bio poseban automobil, a novi donosi hi-tech opremu u šminkerskom pakiranju.