Nova E-klasa skup je najnaprednijih tehnologija koje Mercedes-Benz trenutačno ima u portfelju. Na hrvatskom se tržištu nudi od nedavno, a mi smo ovo Mercedesovo remek-djelo isprobali u Edition 1 izvedbi, pokretanoj dizelskim agregatom od 194 konjske snage. Tehnološki, dakle, nova E-klasa donosi sve danas dostupno u ergeli premium vozila.
Veliki koraci premium trojke
No, s obzirom na, primjerice, tehnološke korake kakvima grabe i konkurentski Audi i BMW modeli, ništa manje ovdje nismo ni očekivali. Ono što je ipak nespecifično za Mercedes mladenačke su linije, kako na eksterijeru, tako i unutar putničke kabine.
Zaokret prema mlađoj publici ovaj član njemačkog premium trolista uspješno provodi već neko vrijeme pa se moglo očekivati da će tim smjerom ići i E-klasa, ali svejedno je neobično vidjeti veliku poslovnu limuzinu u ovakvom, iznimno modernom i mladenačkom obliku.
Automobil dug 492 centimetra diči se i rekordnom aerodinamikom s koeficijentom od samo 0,23. U odnosu na prethodni model, duljina i međuosovinski razmak povećani su za 43, odnosno 65 milimetara, dok su širina i visina smanjeni za 2, odnosno 6 milimetara.
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Vizualno, dakle, čista petica. Koliko je elegantna, toliko je nova E-klasa nametljiva na cesti. Zahvaljujući čitavoj četi elektroničkih pomagača, radara i kamera, E-klasa vozaču javlja čak i ako joj se netko u vožnji, pri niskim brzinama, provlači (pre)blizu. Kamera, naime, pokriva 360 stupnjeva oko automobila, što je od velike koristi i pri parkiranju. Sve ostale tehnološke novotarije ovdje se podrazumijevaju. Digitalna instrumentna ploča vozaču na izbor ostavlja koje elemente želi vidjeti u prvom planu, je li mu bitnija navigacijska karta ili podaci o potrošnji. Sustav prepoznavanja prometnih znakova znakove čita u realnom vremenu te o ograničenju brzine vozača informira prikazom na instrumentnoj ploči.
Od 87.962 eura
Dva vizualno spojena ekrana visoke razlučivosti rezultiraju velikim ekranom koji je objedinio instrumente i ekran u vrhu središnje konzole.
Svim bitnim funkcijama automobila – među ostalim i multimedijskim navigacijskim sustavom i trozonskim automatskim klimatizacijskim uređajem – upravljati se može preko okrugle komandne jedinice pozicionirane gdje bismo, otprilike, očekivali mjenjač. Ručica automatskog mjenjača kod Mercedesa je, tradicionalno, montirana iza kola višenamjenskog upravljača, a na upravljaču su (uz komande audiouređaja, putnog računala i tempomata) i polugice za ručnu izmjenu stupnjeva prijenosa.
Do registracije Mercedes-Benz E 220 d Edition 1 stoji 87.962 eura. Bogata dodatna oprema testnom je automobilu cijenu povisila za još 18.265 eura, ali ga je i pretvorila u pokretni studio za demonstraciju napredne tehnologije.
>> Mercedes-Benz temeljito revidirao svoj bestseler u SUV segmentu
tragedija