NIJEMAC IZ ARGENTINE

Istražili smo: U kojim se državama proizvode pojedini automobili?

autok (1)
Foto: Audi
1/3
13.05.2013.
u 12:26

Jedine čiste nacionalne marke su talijanski Alfa Romeo i njemački Smart, koji sve svoje automobile proizvode isključivo u matičnoj državi

Primjer iz naslova samo je jedan u nizu zapanjujućih efekata globalizacije i potrage za načinom smanjenja troškova industrije automobila. Nijemci, Francuzi, Japanci, Talijani već odavno nisu samo to. Mnogi modeli, više od njih stotinu na našem tržištu, dolaze iz tvornica koje su smještene izvan matičnih država proizvođača. Mnogi se zato šokiraju, a poneki i naljute, kad shvate da je njhov “japanac” zapravo proizveden u Indiji, “nijemac” dolazi iz Poljske, “talijan” iz Srbije i “francuz” iz Turske a “korejac” iz Slovačke i Češke.

Lakše proizvoditi manje

No činjenica je da je takve automobile gotovo nemoguće izbjeći. Samo dvije marke ostale su potpuno vjerne svojem “nacionalnom identitetu” - Alfa Romeo i Smart. No to ne čudi jer zbog zaista malog broja modela u ponudi i općenito male proizvodnje Alfa Romeo i Smart si takvo nešto mogu priuštiti. S druge strane, tržišna situacija je sve druge proizvođače prisilila da postanu “multikulturalni”. Taj trend je najmanje zahvatio Subaru, Land Rover i Lexus, koji su samo mali dio svoje proizvodnje prebacili izvan vlastite domovine.

A Mini sve proizvodi u Engleskoj, no njegovi vlasnici su Nijemci, tako da ovdje teorija o “nacionalnom” proizvođaču također ne “drži vodu”.

Audi iz Slovačke

Kod svih ostalih velikoserijskih marki stupanj internacionalizacije je toliko visok da na našem tržištu svaka od njih nudi bar jedan model koji je proizveden negdje izvan njihove države. Ovdje vrijedi pravilo - što veći proizvođač, to raštrkanija proizvodnja. Tako u internacionalizaciji prednjače najveći na svijetu, Toyota, GM i Volkswagen. Čak osam važnijih Opelovih modela ne dolazi iz Njemačke, šest Toyota ne dolazi iz Japana, a osam Volkswagena nije iz Njemačke! Imuni na dislociranje proizvodnje radi smanjenja troškova nisu ni najprestižniji proizvođači. Mercedesovi terenci tako stižu iz SAD-a i Austrije, BMW-ovi također iz SAD-a, a neki modeli Audija iz Belgije, Slovačke, Mađarske i Španjolske.

Zanimljivo je da je mnogim automobilima koji se proizvode negdje drugdje kao država podrijetla u deklaraciji, pa i prometnoj dozvoli, navedena matična država.

U Srbiji samo montaža

Naime, Fiat 500L dolazi iz Srbije, no u prometnoj piše da mu je zemlja podrijetla Italija, Peugeot 301 stiže iz Španjolske, a piše da je iz Francuske. To je moguće zato što je veći dio dijelova zaista izrađen u državama koje su deklarirane, a u, primjerice, Srbiji samo obavljaju završnu montažu. Bilo kako bilo, internacionalizacija proizvodnje automobila na kvaliteti se ne osjeti. Volkswagen iz Njemačke ili Meksika podjednako je kvalitetan, odstupanja u kvaliteti si proizvođači neće i ne mogu dopustiti.

>> Ušli smo u najmoderniju tvornicu automobila na svijetu

>> BMW u Hrvatskoj? Ne ide to baš tako lako...

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije