Koja je tajna uspjeha SUV klase? Robustan izgled, prostranost i praktičnost, povišena pozicija za upravljačem i lako svladavanje rubnjaka u gradu. To su najčešći odgovori ponosnih vlasnika. Pritom gotovo nikome nije bitno ima li auto pogon na sve kotače ili nema. Jasno, odustajanje od 4x4 pogona nudi mogućnost za spuštanje cijene i proširivanje kruga kupaca.
Na tome je tragu i Toyota RAV4 Urban Edition. Nudi samo prednji pogon i stoga je povoljniji. Za nekog tko se autom uglavnom koristi po čvrstim cestama, pa i ne pretjerano zahtjevnom makadamu, realno je samo prednji pogon posve dovoljan. No, tako se ionako koriste gotovo svi auti pa se postavlja pitanje koja je razlika u usporedbi s “punokrvnim” modelom sa 4x4 pogonom?
Dok je podloga dobra, RAV4 se dobro ponaša i nema nikakvih razloga žaliti za pogonom na stražnju osovinu. Dapače, manje tereta i manje inercije u pogonskom sklopu samo otkrivaju koliko je dobar dvolitreni benzinac. On se sjajno nosi s Toyotinim SUV-om te jednostavno briljira snagom, ponašanjem i niskom potrošnjom. Na žalost, dojam se mijenja s prvom kišom.
Tad RAV4 pokazuje slabosti u prijenosu snage na podlogu te se čak i u trećem stupnju prijenosa pogonski kotač(i) zna(ju) zavrtjeti u prazno. Stvar donekle popravlja VSC sustav za kontrolu zanošenja i trakcije koji odmah oduzima snagu motora i selektivnim kočenjem zaustavlja rasipanje snage u prazno, ali ne može sakriti probleme od kojih boluje ovaj automobil.
Ostavimo li to postrani, pred nama je RAV4 kao i svaki drugi. Prostran, besprijekorno izrađen i praktičan. Odricanje od tehnike isplaćuje se pri pogledu u cjenik - 4x2 RAV4 stoji 180 tisuća kuna. Usporedba s 4x4 inačicom pokazuje uštedu od 42 tisuće kuna. Cijena je niža, ali i sposobnosti su manje. Prema željama i mogućnostima.