Renault već duže vrijeme priprema iznimne sportske automobile. To nije nimalo čudno jer se dokazao u svijetu Formule 1. Sjetimo se samo još modela 5 GT Turbo koji je žario i palio, što se kasnije nastavilo odličnim uspjehom Clia RS, Meganea RS te već godinu dana i Twinga RS. Nakon što je lani prikazana posve nova generacija Meganea, sada je na red stiglo i njegovo RS izdanje, nastalo na osnovi coupea.
Dvolitreni turbak
Pod poklopcem i dalje burno radi dvolitreni turbak, a snaga mu je narasla za 20 novih konja, na obećavajućih 250. Puno je veće pomake zabilježila krivulja okretnog momenta. Doduše, narasla je 40 Nm, ali je sada čak 80 posto okretnog momenta dostupno pri samo 1900 okretaja.
U konačnici, novi Megane RS najveću snagu čuva pri 5500, a okretni moment od 340 Nm postaje spreman sa 3000 okretaja. Već to puno govori o karakteristikama motora. I dok bi mnogi pomislili kako će Renault nekim detaljima pokušati slijediti njemačkog konkurenta koji vrlo zanimljivo “pucketa”, ovdje to i nije praksa. Dobiven je zvuk koji ostavlja dojam više klase, a uglađenost je vidljiva i u dizajnerskom smislu.
Megane RS nije napadan, ne nudi agresivu, ali ne mislimo da to nije privlačno. Zahvaljujući twinscroll turbopunjaču, automobil od samog starta ubrzava linearno, a ako ne spuštate pogled na novu instrumentnu ploču, ni ne shvaćate koliko se brzo vozite. Strašno. I u “običnoj” izvedbi, bez Cup šasije, može se iznimno brzo juriti. Dodate li sportskije orijentiranu šasiju, s tvrđe podešenim ovjesom, ali i mehaničkom blokadom diferencijala, jurnjava je na još većoj razini, uz nešto bolje slušanje zahtjeva zadanih preko upravljača.
Osim vožnje s upaljenim ESP-om, može se prebaciti i u Sport izdanje ili pak ugasiti, s time da je srednja opcija vrlo dobro rješenje. Ta se mogućnost naziva RS Dynamic Managment, a mijenja i vrijeme reagiranja na pritisak papučice gasa. Inače, Megane RS do stotke pojuri za 6,1 s, a najveća brzina je 250 km/h. Govorimo li o brzini, ne treba zaboraviti kako je Megane R26.R najbrži automobil s prednjim pogonom na Nürburgringu, pa se može očekivati da će novi model to pokušati nadmašiti.
Povoljna početna cijena
Dosadašnji vozači RS modela možda će ostati razočarani budući da sada više nije riječ o brutalnom sportašu nego o jednom posve novom proizvodu koji bi trebao biti dostupniji širem krugu ljudi. Tome u prilog ide i cijena početnog modela koja bi trebala biti približno 200 tisuća kuna, a uskoro će biti i bolje precizirana. Dolazak u Hrvatsku zakazan je već za početak 2010.