Ima li što ljepše od vožnje sa spuštenim krovom uz zalazak sunca vijugavom Jadranskom magistralom? Kabrioleti su najpoželjniji upravo u najtoplijem dijelu godine. Iako, treba biti oprezan po jakom suncu jer u automobilu bez krova lako se može zaraditi sunčanica ili opekline.
No, okrenimo se radije uživanju po vedrim nebom koje nam kabrioleti pružaju, a za vas smo, doduše u Zagrebu, isprobali tri atraktivna kabrioleta, nova na našem tržištu. Prvi SUV kabriolet u povijesti, Range Rover Evoque Convertible, zatim novi Fiat 124 Spider kojim se talijanski proizvođač vraća na tržište roadstera i popularna “Miata” s tvrdim krovom – Mazda MX-5 RF automobili su koji će svakom vozaču pružiti pravi užitak vožnje bez krova. U njima ćete, kamo god došli, biti zamijećeni, sviđalo vam se to ili ne.
Narančasti Evoque Convertible pojava je sam po sebi, a još više kad se spusti krov. Tada postaje pravi mamac za poglede – zbog svoje atraktivnosti, ali i stoga što je to prvi pravi SUV koji se nudi u kabrioletskoj izvedbi. Evoque Convertible zaista nudi pravi luksuz, ali to se i plaća pa cijena od 746.359 kuna sa svim doplatama za dodatnu opremu – poput grijanih i hlađenih masažnih prednjih sjedala ili premium metalik Phoenix narančaste boje koja automobilu daje poseban izgled (12.985 kuna doplate) – izgleda vrlo visoka. Ali, automobil je zaista poseban i tko si ga može priuštiti...
Druga dva kabrioleta na našem testu klasični su roadsteri i to zapravo blizanci. Fiat je nakon niza godina bez roadstera u ponudi oživio svoju legendu i to sa stilom! Roadster 124 Spider, nasljednik duge tradicije talijanskih sportskih dvosjeda bez krova, pravi je pogodak. Dizajnerski, očekivano je atraktivan kao moderna reinkarnacija kultnog Spidera iz 1966. godine. Tehnički i vozački, Talijani nisu nimalo riskirali, već su 124 Spider napravili na temelju Mazde MX-5, najprodavanijeg roadstera u povijesti i provjereno odličnog vozačkog auta sa stražnjim pogonom. Čak se i proizvodi u Japanu i to u istoj tvornici kao i testna Mazda MX-5 RF, nova verzija japanskog roadstera, ali s tvrdim sklopivim krovom.
RF, što znači Retractable Fastback, zapravo je više targa nego pravi kabriolet, a krajnji rezultat vrlo je atraktivan i pomalo jedinstven automobil na tržištu koji podsjeća podsjeća na neke kultne aute poput umanjene Chevrolet Corvette. U unutrašnjosti je to ipak prava Miata. Nisko i tijesno sjedište, pravi sportski položaj za upravljačem ultrakratki stupnjevi prijenosa odličnog ručnog mjenjača i sportski zvuk 2-litrenog atmosferskog benzinca sa 160 KS dovoljni su da vam trenutačno skoči adrenalin. Mazda MX-5 RF djeluje sirovije i sportskije, dok je Fiat 124 Spider ponešto rafiniraniji. Ali, nemojte krivo shvatiti, i Fiat nudi prave sportske užitke – izravan upravljač, savršeno precizan 6-stupanjski mjenjač s kratkim hodovima, sportski tvrd ovjes koji omogućuje dinamičnu brzu vožnju zavojima i potpune povratne informacije s ceste koje vozač prima trenutačno na volanu i sjedalu.
Osim što 124 Spider ima klasičan platneni krov koji se vrlo jednostavno ručno spušta i diže, za razliku od Mazde pogoni ga Fiatov 1,4-litreni turbobenzinac. Čak 240 Nm okretnog momenta automobilu od svega 405 centimetara i 1125 kilograma daje poletnost i prave sportske performanse – ubrzanje od 0-100 km/h za 7,5 s i maksimalnu brzinu od 215 km/h. Gotovo identične kao u Mazdi MX-5 RF.
Fiat je pobjednik u ponudi prtljažnog prostora jer nudi za ovakav automobil sasvim solidan prtljažni prostor od 140 litara. U svakom slučaju, ako ste sretnik koji bira između ova dva automobila, bit će to slatke brige. Dakako, to naravno vrijedi i za treći auto na našem testu – Range Rover Evoque Convertible.
U ovom slučaju Mazda MX5 - pa Fiat !