Troboj kabrioleta

Koji je najbolji: isprobali smo Fiat 124 Spider, RR Evoque i Mazdu MX-5

Test: Fiat 124 Spider, Range Rover Evoque i Mazda MX-5
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
31.08.2017.
u 14:50

U ovim ćete autima, kamo god došli, biti zamijećeni, sviđalo vam se to ili ne

Ima li što ljepše od vožnje sa spuštenim krovom uz zalazak sunca vijugavom Jadranskom magistralom? Kabrioleti su najpoželjniji upravo u najtoplijem dijelu godine. Iako, treba biti oprezan po jakom suncu jer u automobilu bez krova lako se može zaraditi sunčanica ili opekline.

No, okrenimo se radije uživanju po vedrim nebom koje nam kabrioleti pružaju, a za vas smo, doduše u Zagrebu, isprobali tri atraktivna kabrioleta, nova na našem tržištu. Prvi SUV kabriolet u povijesti, Range Rover Evoque Convertible, zatim novi Fiat 124 Spider kojim se talijanski proizvođač vraća na tržište roadstera i popularna “Miata” s tvrdim krovom – Mazda MX-5 RF automobili su koji će svakom vozaču pružiti pravi užitak vožnje bez krova. U njima ćete, kamo god došli, biti zamijećeni, sviđalo vam se to ili ne.

Test: Fiat 124 Spider, Range Rover Evoque i Mazda MX-5
1/21

Narančasti Evoque Convertible pojava je sam po sebi, a još više kad se spusti krov. Tada postaje pravi mamac za poglede – zbog svoje atraktivnosti, ali i stoga što je to prvi pravi SUV koji se nudi u kabrioletskoj izvedbi. Evoque Convertible zaista nudi pravi luksuz, ali to se i plaća pa cijena od 746.359 kuna sa svim doplatama za dodatnu opremu – poput grijanih i hlađenih masažnih prednjih sjedala ili premium metalik Phoenix narančaste boje koja automobilu daje poseban izgled (12.985 kuna doplate) – izgleda vrlo visoka. Ali, automobil je zaista poseban i tko si ga može priuštiti...

Druga dva kabrioleta na našem testu klasični su roadsteri i to zapravo blizanci. Fiat je nakon niza godina bez roadstera u ponudi oživio svoju legendu i to sa stilom! Roadster 124 Spider, nasljednik duge tradicije talijanskih sportskih dvosjeda bez krova, pravi je pogodak. Dizajnerski, očekivano je atraktivan kao moderna reinkarnacija kultnog Spidera iz 1966. godine. Tehnički i vozački, Talijani nisu nimalo riskirali, već su 124 Spider napravili na temelju Mazde MX-5, najprodavanijeg roadstera u povijesti i provjereno odličnog vozačkog auta sa stražnjim pogonom. Čak se i proizvodi u Japanu i to u istoj tvornici kao i testna Mazda MX-5 RF, nova verzija japanskog roadstera, ali s tvrdim sklopivim krovom.

RF, što znači Retractable Fastback, zapravo je više targa nego pravi kabriolet, a krajnji rezultat vrlo je atraktivan i pomalo jedinstven automobil na tržištu koji podsjeća podsjeća na neke kultne aute poput umanjene Chevrolet Corvette. U unutrašnjosti je to ipak prava Miata. Nisko i tijesno sjedište, pravi sportski položaj za upravljačem ultrakratki stupnjevi prijenosa odličnog ručnog mjenjača i sportski zvuk 2-litrenog atmosferskog benzinca sa 160 KS dovoljni su da vam trenutačno skoči adrenalin. Mazda MX-5 RF djeluje sirovije i sportskije, dok je Fiat 124 Spider ponešto rafiniraniji. Ali, nemojte krivo shvatiti, i Fiat nudi prave sportske užitke – izravan upravljač, savršeno precizan 6-stupanjski mjenjač s kratkim hodovima, sportski tvrd ovjes koji omogućuje dinamičnu brzu vožnju zavojima i potpune povratne informacije s ceste koje vozač prima trenutačno na volanu i sjedalu.

Osim što 124 Spider ima klasičan platneni krov koji se vrlo jednostavno ručno spušta i diže, za razliku od Mazde pogoni ga Fiatov 1,4-litreni turbobenzinac. Čak 240 Nm okretnog momenta automobilu od svega 405 centimetara i 1125 kilograma daje poletnost i prave sportske performanse – ubrzanje od 0-100 km/h za 7,5 s i maksimalnu brzinu od 215 km/h. Gotovo identične kao u Mazdi MX-5 RF.

Fiat je pobjednik u ponudi prtljažnog prostora jer nudi za ovakav automobil sasvim solidan prtljažni prostor od 140 litara. U svakom slučaju, ako ste sretnik koji bira između ova dva automobila, bit će to slatke brige. Dakako, to naravno vrijedi i za treći auto na našem testu – Range Rover Evoque Convertible.

Komentara 1

ZV
Zvolen3
15:51 31.08.2017.

U ovom slučaju Mazda MX5 - pa Fiat !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije