DOZNAJEMO

Kada ćete dolazak tramvaja u aplikaciji moći pratiti u realnom vremenu

Zagreb: Mobilna aplikacija "Moj ZET"
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/5
24.09.2023.
u 13:00

Aplikacija ZET-a do kraja godine trebala bi biti nadograđena, bit će funkcionalnija. No, i dalje nema najave kada bi se u aplikaciji mogla pronaći integracija s voznim redovima te planerom putovanja

Mobitel u džepu odavno je zamijenio desetke uređaja, sprava i stvari u našim životima pa tako i karte za vožnju javnim prijevozom. Na vlak modernizacije koja u Europi, ali i drugim hrvatskim gradovima traje posljednjih nekoliko godina, krajem svibnja ukrcao se i ZET. Zagrebački javni prijevoznik predstavio je aplikaciju Moj ZET. Iako izrađena još prije pandemije koronavirusa, u ladici je stajala prilično dugo jer je čekala nadogradnju ZET-ovog sustava. Drugim riječima softver je bio gotov davno, ali ne i hardver. Kada su je predstavili, glavna značajka bila je kupovina karata kako onih jednokratnih tako i mjesečnih te godišnjih kupona za prijevoz, popularnih "pokaza". Usto, aplikacija korisnicima nudi i prometne obavijesti, primjerice o tome gdje su radovi ili koje linije voze obilazno. Četiri mjeseca dobro je prolazno vrijeme za još jednom testirati aplikaciju te vidjeti je li polučila željene rezultate i gdje se i kako može unaprijediti. Prije svega, ako vam je sve ovo što ste do sada pročitali novost, da, od svibnja se možete oprostiti s papirnatim kartama i plastičnim pokazima jer vožnja ZET-om se može platiti mobitelom. 

Dok čekate bus ili tramvaj na stajalištu učitate aplikaciju i odaberete vrstu karte (30, 60, 90 minuta ili dnevna karta)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Kako funkcionira aplikacija?
Prilikom preuzimanja birate hoćete li se registrirati osobnim podatcima ili ju koristiti kao "gost" što pojednostavljuje proceduru, primjerice turistima. Ako pak, odaberete registraciju i unos osobnih podataka kasnije ćete moći povezati svoj račun te puniti mjesečne i godišnje karte. Prije korištenja potrebno je uplatiti sredstva, a to je možda najbolje učiniti kod kuće, odnosno prije vožnje jer će potrajati nekoliko minuta dok unesete podatke s bankovne kartice i izvršite transakciju. 

Kako se kupuju karte?
Vrlo jednostavno. Dok čekate bus ili tramvaj na stajalištu učitate aplikaciju i odaberete vrstu karte (30, 60, 90 minuta ili dnevna karta). Kada vozilo dođe, pritiskom na tipku na mobitelu pali se kamera kojom je potrebno skenirati naljepnicu s QR kodom na vratima vozila i u manje od sekundu karta je kupljena i aktivirana. Zgodna opcija je i to što odmah počinje odbrojavati vrijeme te vas aplikacija upozori prije isteka valjanosti.

I to je otprilike to, kupnja i aktivacija karte su jednostavna, dok minus odlazi na stranu pomalo kompliciranog procesa uplate sredstava. Jedan od minusa u komentarima na aplikaciju je i nedostatak drugog sadržaja. I dok većina drugih srodnih aplikacija podržava primjerice pregledavanja voznog reda, planiranje putovanja pa čak i praćenje GPS lokacije vozila u realnom vremenu, Moj ZET u usporedbi s tim djeluje prilično sramežljivo. Također, iako se pokaz može napuniti, prilikom prvog izdavanja ipak se mora čekati u redu u poslovnici jer nije moguće online učitati formular koji se prilikom izrade pokaza popunjava. Kritika je bilo i u službenim "trgovinama" aplikacijama pa je tako u Googleovoj Trgovini Play Moj ZET ocijenjen sa skromnih 2.6 od mogućih 5, a istu ocjenu dobio je i u Appleovom Storeu. Stoga smo se kod gradskog prijevoznika raspitali planirali se, s tim u vezi, poduzeti nešto te modernizirati i unaprijediti aplikaciju. U ZET-u kažu kako su do njih stigle brojne pozitivne reakcije.

– Aplikaciju je od njenog predstavljanja do danas preuzelo nešto više od 50 tisuća korisnika, a ističemo kako su u tijeku aktivnosti na njenoj nadogradnji dodatnim funkcionalnostima – navode i otkrivaju vijest koja bi mogla obradovati dio putnika.

Zgodna opcija je i to što odmah po ulasku u tramvaj, nakon kupnje karte, počinje odbrojavati vrijeme te vas aplikacija upozori prije isteka valjanosti karte
Foto: Josip Regović / PIXSELL

– Očekujemo kako bi do kraja godine aplikacija mogla biti proširena mogućnošću prikaza polazaka vozila sa stajališta u stvarnom vremenu, a o čemu ćemo javnost pravovremeno obavijestiti. Na taj način putnicima će se dodatno olakšati svakodnevno korištenje javnog prijevoza, jer će im se kroz aplikaciju pružati informacija o stvarnom vremenu dolaska, odnosno polaska vozila s određenog stajališta – zaključuju u odgovoru na naš upit. Doduše, i dalje nema najave kada bi se u aplikaciji mogla pronaći integracija s voznim redovima te planerom putovanja, iako su te su opcije i sada dostupne na Google kartama i ZET-ovom webu.

Ključne riječi

Komentara 3

LU
lukarak
13:49 24.09.2023.

Ak volt i glovo mogu pokazat poziciju biciklista tocno tak da se iz stana spustim na ulicu dok on koci pred ulazom, mozete i vi pokazati u app sve tocne pozicije tramvaja u gradu i ETA

KI
Kitnjak
21:16 24.09.2023.

Totalni nepotrebna stvar. Sad sve pipe naninternetu i na okretištima pa putnici svejedno ispituju vozača. Prije nije ništa pisali i svi su bili sretniji

MI
mikimouse12
14:07 24.09.2023.

Gino kod mene imam aplikaciju I karticu ucitam NFC kodom gdje mi odmah pise koliko jos eura imam I na aplikaciji ucitam svoju debitnu bankovnu karticu I uplatim koliko hocu eura I ponovno ucitam svoju putnu karticu na koju prebacici pare koje sam skinuo sa debitne kartice

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije