U Hrvatskoj već ima nekoliko stotina portala – internetskih odredišta koja sustavno prate neku temu – bio to sport, moda, politika, kuhanje ili nešto posve specijalizirano. U odnosu na klasične medije – poput printa ili radija, TV-a... internetske je portale lako i jeftino pokrenuti.
Hrvoja Šarića, osnivača portala digitalno.hr i povremenog suradnika Večernjaka, pitali smo što je sve važno za pokretanja portala.
– Za početak, trebate domenu, odnosno adresu portala na internetu. Imate li tvrtku, primjerice, .hr, domena je besplatna, a ako ste fizička osoba, godišnje vas košta 650 kuna. Naravno, ima tu i .com ili .com.hr domena, ovisi kako se želite pozicionirati i na kojem tržištu.
Potom trebate dogovoriti i prostor na internetu, takozvani hosting, koji košta od 50 do 500-tinjak kuna mjesečno, ovisno o tome koliko posjetitelja želite. Tvrtke koje se time bave jednostavno je naći običnim guglanjem. Kada se radi o izradi stranica i rješenja, oni koji su informatički pismeni mogu ih sami izraditi u WordPressu ili unajmiti programera – tvrdi H. Šarić, koji je svoj portal sam osmislio jer WordPress ima već gotove predloške (izglede stranica).
– Postoji mnoštvo (polu)gotovih rješenja koja pokrivaju različite faze produkcije portala – od izgradnje, programiranja do svakodnevnog “punjenja“ portala novim sadržajima i „pokrivanja“ reklamama – kaže Šarić.
– Dakle, portal doslovce možete pokrenuti u vlastitom domu – bez velikih ulaganja, bez poslovnog prostora, bez velike ekipe... Mnogi su portali sami, organski izrasli iz blogova. (Blog je, za razliku od portala, internetsko odredište koje piše jedna osoba, povremeno; portal je pak strukturiranija forma na kojoj radi više ljudi, koja obuhvaća veći tematski raspon i više objava).
Što vam dakle treba za portal? Najbitniji je, dakako, sadržaj. Morate osigurati sadržaj – a to znači da pri samom pokretanju morate imati određenu, reprezentativnu količinu sadržaja (tekstova, ali i slika, videa i pratećih sadržaja kao što su infografike, materijali za download...).
Tek kad ste to osigurali, možete početi razmišljati o tome kako ćete privući publiku. Naime, najčešća greška koju čine amateri je ta što podrazumijevaju da će publika sama doći. Neće. U internetskim bespućima teško da će netko naići upravo na vaš portal – glas o njemu prenosit će se (preko društvenih mreža, foruma...), ali tako sporo da nema šanse da vam portal uspije bez marketinga.
Tu nastupa famozni digitalni marketing. Za njih vrijedi isto što i za portal: jeftiniji je, i možete ga razvijati postupno. No nemojte napraviti početničku grešku: nemojte se sami baviti njime – prepustite stručnjacima.
>> HZZO: Mobilni portal za pacijente još nije pušten u rad
A ko je taj Šar(latan)ric? ..i jel to plaćeni oglas za WordPress možda ili za tog noname-a? Zakaj onda - ako je WordPress tak dobar - nije sve od Styrije na toj platformi, pa uključujući i Večernji i Njuškalo i da ne nabrajam....? Ajde - tiho i ne pišite gluposti!